سردار اسکندر مومنی:

پلیس از ظرفیت حوزه برای بهبود فرهنگ ترافیک استفاده می کند

میهن صنعت : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: پلیس از ظرفیت حوزه برای بهبود فرهنگ ترافیک استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار ‘اسکندر مومنی’ روز سه شنبه در دیدار با مدیرحوزه های علمیه کشور،افزود: حوزه می تواند به ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش تلفات کمک کند.

وی افزود: پلیس راهور ناجا ترویج فرهنگ صحیح ترافیک را در راس امور خود قرار داده است و از هر ظرفیتی برای بهبود این عوامل استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و 500 میلیون وسیله نقلیه در کل دنیا وجود دارد، اظهار داشت: یک میلیون و 200 هزار تن از انسانها در تصادفات و حوادث رانندگی در سال کشته می شوند که سهم ایران در این بین 1.6 درصد دنیا است.

وی بیان کرد: یکی از شاخصه های مقایسه تصادفات و تلفات جمعیت، تعداد وسایل نقلیه و میزان سفرها است.

مومنی عنوان کرد: درست است تصادفات ما و تلفات آن زیاد است، اما با توجه به وسعت سرزمین و میزان سفر، کشور ایران از نظر تلفات از میانگین دنیا پایین تر است و این یک موفقیت است.

وی با اشاره به اینکه یک کشته هم برای ما زیاد است، افزود: کشته شدن یک نفر برابر یک جامعه است و در کشور ما در سال 84 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 25 نفر کشته می شدند، اما این عدد در سال 92 به 6.5 نفر رسیده است که بیش از 70 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میانگین دنیا 7.3 کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه و در آسیا میانگین 10.9 نفر است و این آمار نشان می دهد ایران در موضوع تلفات از میانگین دنیا پایین تر است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: در سال 84 به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 40 نفر در حوادث و سوانح رانندگی کشته می شدند، اما الان این عدد به 21 رسیده است که حدود 50 درصد کاهش را به نسبت شاخص جمعیت است.

وی بیان کرد: در سال 84 ، 28 هزار نفر در تصادفات کشته شدند، اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و تلاش های فراوان همه دستگاه ها این عدد در پایان سال 92 به 18 هزار نفر کشته رسیده است.

مومنی با اشاره به اهمیت ایمنی خودروها گفت: ایمنی خودروها می تواند صددرصد حافظ جان مردم باشد ولی متاسفانه خودرو سازان به موضوع ایمنی توجه خاصی ندارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=62312
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه