میهن صنعت:

پيروزي بسکتباليست‌هاي ايران برابر هند

میهن صنعت: تيم ملي بسکتبال ايران در آخرين ديدارش از مرحله گروهي کاپ‌آسيا برابر هند به برتري رسيد و راهي مرحله دوم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در آخرين روز از رقابت هاي مرحله گروهي مسابقات بسکتبال کاپ آسيا، تيم ملي ايران به مصاف هند رفت و با نتيجه 62 – 49 حريفش را شکست داد و حالا بايد در انتظار نتايج ديدارهاي ديگر باشد تا وضعيتش در مرحله دوم مشخص شود.

تيم ملي بسکتبال ايران در ديدار برابر هند هم آن قدرت هميشگي‌اش را نداشت و حتي نيمه نخست را با يک يازي انتقادآميز واگذار کرد اما در ادامه با از بين بردن فاصله امتيازي به برتري رسيد.

ايران با ترکيب سامان ويسي، بهنام يخچالي، ارسلان کاظمي، اوشين ساهاکيان و حامد حدادي کارش را برابر هند آغاز کرد و در کوارتر نخست نمايش خوبي نداشت و با نتيجه 20 بر 13 تن به شکست داد.

در کوارتر دوم ايران به خودش آمد و توانست عملکرد بهتري داشته باشد و در اين کوارتر 13 بر 9 به برتري رسيد. حامد حدادي در اين کوارتر دچار مصدوميت شد اما در نيمه دوم به بازي برگشت.

کوارتر سوم اوج قدرتنمايي ايران بود و ملي‌پوشان 22 بر 7 هند را مغلوب کردند.

کوارتر چهارم نيز براي ايران بود و ملي پوشان با نتيجه 14 بر 13 حريف خود را مغلوب کردند.

مرحله دوم اين رقابت‌ها از پنجشنبه آغاز مي‌شود.

کوارتر نخست؛ 20 بر 13 هند

پتيم ملي بسکتبال ايران با ترکيب اصلي‌ کار را آغاز کرد اما برابر شوت‌هاي تيم هند به مشکل خورده‌بود. درشرايطي که هندي‌ها دفاع خوبي داشتند ملي‌پوشان ايران کمي ناهماهنگ کار کردند و همين باعث مي‌شد تا حريف با استفاده از نفوذهاي سريع امتياز بگيرد. بسکتباليست‌ها در ريباند موفق نبودند و هند مي‌توانست ضدحمله ايجاد کند و به امتياز برسد. بازي 14 بر 8 به سود هند بود که کادرفني تيم ملي تغييري ايجاد کرد؛ با ورود محمد جمشيدي به زمين ايران فاصله امتيازي را با استفاده از سرعت بيشتر در بازي جبران کرد اما توپ‌هاي از دست رفته ايران زياد بود و همين مساله امتيازهايي براي هند در پي داشت.

برتري هند تا پايان اين کوارتر ادامه داشت و در نهايت اين تيم 20 بر 13 به پيروزي رسيد.

کوارتر دوم: 13 بر 9 ايران

ايران در کوارتر دوم بازي را بهتر آغاز کرد. ملي‌پوشان سعي داشتند با نفوذ به زير سبد و پاس دادن به حامد حدادي بهترين سنتر آسيا را در موقعيت امتياز قرار دهند و همين برنامه برتري را براي ايران به ارمغان آورد. دفاع ملي‌پوشان در اين کوارتر بهتر بود و اجازه نمي‌داد هندي‌ها از شوت‌هاي خود به امتياز برسند.

با تغيير کادرفني ترکيب ايران جوان‌تر شد و بازيکنان جوان ايران در کنار حامد حدادي فاصله امتيازي را کاهش دادند. برتري در کوارتر دوم براي ايران بود چرا که ملي‌پوشان در ريباند دفاع و حمله بهتر کار مي‌کردند و به امتياز مي‌رسيدند.

هند سعي مي کرد تا حداقل فاصله امتيازي را حفظ کند و اجازه ندهد ايران با استفاده از قدرت زير سبدش به برتري برسد. بازيکنان اين تيم با اينکه در کوارتر دوم 13 بر 9 مغلوب شدند اما نيمه نخست را 29 بر 26 به سود خود تمام کردند. در دقايق پاياني اين کوارتر حامد حدادي به دليل مصدوميت از زمين خارج شد.

کوارتر سوم؛ 22 بر 7 ايران

ايران در کوارتر سوم عملکرد متفاوتي داشت. ملي‌پوشان در دفاع خيلي خوب بودند و در حمله نيز به سادگي امتياز کسب مي‌کردند. حامد حدادي در اين کوارتر به بازي برگشت و در زير سبد هند به خوبي کار مي‌کرد. بازي با برتري ايران همراه بود و بالاخره پس از پنج دقيقه شاگردان بچيروويچ بالاخره از حريف خود پيش افتادند.

در اين کوارتر حامد حدادي و ارسلان کاظمي در زير سبد هند عملکرد خوبي داشتند و به خوبي امتياز کسب مي‌کردند. بازي با نتيجه 43 بر 32 ادامه داشت و برتري ايران به بيش از 10 امتياز رسيد. کادرفني هند سعي کرد با اضافه کردن بازيکنان بلند قد خود به ترکيب برابر حمله‌هاي ايران کاري انجام دهد که موفق نبود و در نهايت اين کوارتر با نتيجه 22 بر 7 به سود ايران تمام شد.

با اينکه ايران اختلاف زيادي ايجاد کرده بود اما بچيروويچ همچنان از کار شاگردانش راضي نبود.

کوارتر چهارم؛ 14 بر 13 ايران

ايران در کوارتر پاياني نيز تيم برتر ميدان بود. کادرفني تيم ملي در اين کوارتر به حامد حدادي استراحت داد و به جاي او روزبه ارغوان وارد ميدان شد. با اينکه نبود حدادي فرصت خوبي براي بازيکنان هند در زير سبد ايران بود اما ارغوان به همراه ساهاکيان و کاظمي سعي مي‌کردند اجازه ندهند حريف از موقعيت‌هايش استفاده کند.

کوارتر پاياني کم امتياز بود و دو تيم بعد از پنج دقيقه رقابت تنها دو امتياز گرفته بودند. بچيروويچ براي بيشتر کردن فاصله امتيازي با حريف دوباره حامد حدادي را به ميدان فرستاد و او نيز به خوبي از موقعيت‌هاي تيم ملي امتياز مي‌ساخت. ايران 50 بر 38 از حريفش پيش بود.

در دقايق پاياني مسابقه هند دفاع پرس تمام زمين را در دستور کارش قرار داده بود و ايران را تحت فشار گذاشت اما اين کوارتر نيز با برتري 14 بر 13 ايران به پايان رسيد و در نهايت تيم ملي با نتيجه 62 بر 49 هند را نيز مغلوب کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=53923
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه