پيشرفت 70 درصدي راه‌آهن قزوین ـ رشت

ميهن صنعت: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به پیشرفت فیزیکی راه آهن قزوین ـرشت گفت: این طرح با همه تأخیر‌هایی که در جریان افتتاح خود داشت به زودی راه‌اندازی می‌شود و به این ترتیب بسیاری از مشکلات هموطنان را در زمینه حمل و نقل مرتفع می‌کن


داود محمدی درگفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری اینکه بهترین نوع حمل و نقل از نظر ایمنی بیشتر، حمل و نقل ریلی است اعلام کرد: افتتاح این پروژه عظیم موجب صرفه جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از هدر رفتن سوخت خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌آهن قزوین ـ رشت با قرار گرفتن در طرح‌ مهر ماندگار کمبود اعتبار خود را تا حدودی جبران کرده است گفت: این خط آهن به عنوان طرح مهر ماندگاردولت امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه افتتاح راه‌آهن قزوین ـ رشت موجب ارتقاء حمل و نقل در استان قزوین می‌شود افزود: به دلیل شاه‌راه بودن قزوین و پل ارتباطی مستقیم با ۸ استان کشور و همچنین در ارتباط بودن با ۱۴ استان دیگر به صورت غیر مستقیم می‌تواند سالانه میلیون‌ها مسافر را با هزینه کم جابه‌جا کند.

محمدی با اشاره به اینکه علت تأخیر در افتتاح پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت کمبود اعتبار بوده است تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، اجرایی کردن دقیق اصل ۴۴ و استفاده از ظرفیت‌های مشارکتی بتوانیم تنگنا‌های که در بودجه‌های طرح‌های عمرانی وجود دارد که به عنوان سد جلوی پیشرفت‌ این‌گونه طرح‌ها را گرفته مرتفع کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان این مطلب که پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت  یکی از دیدنی ترین و زیباترین پروژه ها در شبکه ریلی کشور است، افزود: این مسیر از قزوین تا رشت ۱۸۵ کیلومتر بوده که زیرسازی آن ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: تأثیر توسعه شبکه ریلی در استان قزوین بر میزان کاهش مصرف سوخت و انرژی غیر قابل انکار است و موجب جلوگیری از مهاجرت به شهر‌های بزرگ، همچنین رونق مسافرت‌های برون شهری در این منطقه و شکوفایی صنعت گردشگری در این استان می‌شود. 

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس یادآور شد: توسعه شبکه ریلی می‌تواند سفری توأم با آرامش، آسایش و هزینه کم برای اقشار مختلف جامعه را منجر شود و این در حالی محقق می‌شود که توجه مسئولان به تکمیل پروژه‌های عمرانی و تخصیص اعتبار به آنها بیشتر شود./

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4249
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه