میهن صنعت :

پيگيري رفع مشکل توقف شماره گذاري خودروها / مهلت مجدد براي توليد خودروي يورو2

میهن صنعت : مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت از ابلاغ مصوبه اي در جهت مهلت مجدد براي توليد خودرو ي يورو 2 و امکان ادامه شماره گذاري خودروهاي فاقد استاندارد يورو 4 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، احمد نعمت بخش با اشاره به توقف شماره گذاري خودروهاي فاقد استاندارد خودروا از سوي پليس راهور ،اظهار داشت: رييس سازمان محیط زیست در نامه‌ای غیر کارشناسی و عجولانه به پلیس راهنمایی و رانندگی موجب توقف شماره گذاری خودروهای داخلی که مجهز به استاندارد يورو4 نيستند، شده است. 

وی ادامه داد: البته بر اساس مصوبه  سال 90 مربوط به ارتقاي استاندارد آلايندگي ، مي بايست حداقل شش ماه قبل از  تجهيز خودروها به استاندارد يورو4 ،توزیع سراسری سوخت متناسب با آن صورت گيرد اما تاکنون اين امر محقق نشده است.

دبير انجمن خودروسازان با اشاره به اينکه اين تصميم عجولانه و توقف شماره گذاري حجم زيادي از خودروها ، تعادل بازار را بر هم مي زند تصريح کرد:ما به دنبال اين هستيم تا از طريق مسئولان دولتي و وزارت صنعت اين مشکل را برطرف کنيم و به زودی شماره گذاری خودروهای داخلی آغاز می‌شود. 

نعمت‌بخش ادامه داد: توقف شماره گذاری خودروهای داخلی به معنای فاجعه‌ای در این صنعت است زیرا موجب توقف کامل فعالیت خطوط تولید در شرکت‌های قطعه سازی و خودروسازی خواهد شد. 

بر اساس اين گزارش کیومرث فروتنی مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين خصوص اظهار داشت: با دریافت مصوبه مربوط به ارائه مهلت جدید برای شماره‌گذاری خودروهای یورو 2، شماره‌گذاری این محصولات مجددا آغاز خواهد شد.

وي ادامه داد: طرحی تنظیم شده که براساس آن پس از توزیع سراسری سوخت متناسب، از نیمه دوم امسال خودروهای داخلی به صورت انبوه به استاندارد آلایندگی یورو 4 ارتقاء یابند. 

وي درباره زمان دقیق آغاز شماره‌گذاری خودروهای داخلی، تصریح کرد: امیدواریم هر چه زودتر مصوبه مربوط به طرح جدید از سوی هیات دولت دریافت و ابلاغ شود تا براساس آن شماره‌گذاری خودروهای داخلی از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مسوولان وزارت نفت وعده‌ داده‌اند از تابستان امسال در 8 کلانشهر کشور توزیع سوخت یورو 4 را آغاز کنند، به باشگاه خبرنگاران گفت: هم‌اکنون سوخت یورو 4 در کلانشهرها توزیع نشده و درصورت ارتقاء خودروهای داخلی به یورو 4 به دلیل نبود سوخت متناسب با این استاندارد، خودروهای مربوطه با مشکلاتی مواجه خواهند شد. 

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این شرایط امکان تولید انبوه سواری‌های داخلی با استاندارد یورو 4 وجود ندارد زیرا به دلیل نبود سوخت متناسب حقوق خریداران این خودروها ضایع خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15302
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه