پژو: اشتباه كردم/ رنو: ايران جزء 10 بازار بزرگ ماست

ميهن صنعت: قطع همكاري خودروسازان بزرگي همچون پژو وشايعه خروج رنو از ايران در چندماه گذشته باعث ايجاد سوالات جدي براي فعالان صنعت خودرو شده است.


به گزارش پايگاه خبري تحليلي« ميهن صنعت»،
اصولاً خودروسازان بزرگ جهان، بازار خودرو ايران را به دليل تيراژ بالاي اين صنعت در ميان كشورهاي خاورميانه از بزرگترين اهداف خود مي بينند و پژو نيز بدين واسطه توانست در دهه گذشته بهترين بازار خود را در ايران پيداكرده و سود سرشاري را از اين راه بدست آورد.

خروج پژو در ابتدا بسياري از كارشناسان صنعت خودرو را بر آن داشت كه خودروساز ايراني را مجاب به قطع همكاري با اين شركت فرانسوي كند، اما مسئولان اين صنعت از ضرر ميلياردي پژو درصورت قطع همكاري با ايران خودرو خبر دادند و پژو را بازنده اصلي اين قهر دانستند.

قطع همكاري پژو با ايران خودرو و ايجاد ضرر هاي هنگفت اين شركت  تا جائي ادامه يافت كه اين خودروساز فرانسوي خواستار ادامه همكاري با ايران خودرو شد و اين آغازي شد براي عقب نشيني يكي از بزرگترين خودروسازان جهان در تحريم هاي يك جانبه غربي.

چندي پيش هم خبر خروج رنو از خودروسازي ايران بازهم در ذهن دنبال كنندگان خبرهاي خودروئي سوالي مبني بر تكرار خروج پژو در ايران را بوجود آورد اما در كوتاه ترين زمان هم دبير انجمن قطعه سازان اعلام كرد كه رنو كماكان قصد همكاري با ايران را داشته و هم رنو بازار ايران را جزء 10 بازار برتر خود اعلام كرد.

اما نكته حائز اهميت در اين خصوص درك درست خودروسازان خارجي ازاستعدادهاي بالاي خودروسازاني چون ايران خودرو است كه جاي بسي تامل دارد كه صنعت خودروسازي ايران با تيراژ بالاي خود آنچنان كه بايد، تحت حمايت مورد قبول مسئولان ذيربط قرار نمي گيرد و مسئولان تصميم گيرنده در اين بخش بايد رفته رفته حمايت هاي خود از اين صنعت را افزايش داده تا اين صنعت پر اشتغال كشور به جايگاه شايسته خود دست يابد.

اين در حالي است كه ايران خودرو با تمام مشكلات و اين نا ملايمت شركتهاي همكار غربي توانست جديدترين محصول خود را وارد بازار كند و خبرها حاكي از آن است كه خودروي دنا نيز بزودي توسط اين شركت به بازار خودرو ايران عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5970
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه