پژو به ایران نیاید، رقبای جدید جای پژو را خواهند گرفت

میهن صنعت :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حالی که صبح دیروز محمدرضا نجفی‌منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان کشور از مشخص نبودن وضعیت پژو  جهت بازگشت به ایران خبرداد، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران با اظهار بی اطلاعی از این موضوع گفت : در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو، مدیران ارشد پژو در حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت جهت برگشت به ایران ابراز امیدواری کردند.

نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار میهن صنعت افزود: مدیران پژو شرایط سیاسی کشورشان را باعث قبول تحریم ایران دانستند و قول دادند که پس از لغو تحریم ها جبران مافات کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه گفت :‌ با اطلاعاتی که در اختیار من است هم اکنون قطعاتی از فرانسه به صورت مستقیم وارد می شود و این امر باعث جلوگیری از زیان در بخش واردات این قطعات شده است.

به گزارش میهن صنعت صبح دیروز عضو ارشد تیم مذاکره هسته ای ایران در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز در خصوص لغو تحریم خودرو و بازگشت پژو به ایران گفته بود : مطابق تحریم خودرو، کشورها حق نداشتند قطعات یدکی و CKD به ایران صادر کنند در حالی که برخی کشورها صادرات خودرو را متوقف کرده بودند، بنابراین با برداشتن این تحریم، پژو و سایر کمپانی‌ها فرصت همکاری مشترک با ایران خودرو و سایپا را خواهند یافت.

وی تاکید کرد: پرداخت‌ها برای همکاری مشترک با ایران نمی تواند از پول نقد صورت گیرد؛ مگر این که خریداران نفت ایران وارد بیزنس صنایع خودرو شوند که نمونه آن کره و ژاپن است.

نعمت بخش در خصوص این موضوع به خبرنگار میهن صنعت گفت : چند شرکت بین المللی با معرفی ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، سامان و کارآفرین درخواست همکاری مستقیم کرده اند که قرار شد پرداخت ها از طریق حواله های بانکی صورت بپذیرد.

نعمت بخش در پایان گفتگو در خصوص میزان اهمیت بازگشت پژو به ایران و اینکه نیازی به بازگشت این خودروساز به کشور وجود دارد یا خیر گفت : ایران خودرو در شرایط تحریم توانست، 206 را بدون کمک پژو تولید کند اما با این حال در بعضی از قطعات وابستگی به پژو هنوز وجود دارد.

75٪ تولید خودرو 206 وابسته به قطعه سازی داخلی می باشد که در صورت قطع تولید این خودرو، قطعه سازان داخلی نیز با وجود سرمایه گذاری در این قطعات متضرر خواهند شد.همکاری پژو در تولید این خودرو باعث زحمت کمتر و در نتیجه تیراژ بالاتر تولید خواهد شد.

با وجود لغو تحریم ها اگر ایران خودرو بخواهد خودرو جدید تولید کند مطمئنا به مناقصه خواهد رفت و دیگر تنها پژو نیست که شرایط همکاری با این خودروساز را خواهد داشت.دیگر خودروسازان نیز به عرصه رقابت خواهند آمد و شرایط بهتر هر کدام، منجر به شروع همکاری جدید خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40423
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه