پیشرفت در حوزه رضایت مشتریان سایپا
میهن صنعت : گرمان ضمن بازدید از مدیریت امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا از نزدیك با فعالیتها و دستاوردهای این مجموعه آشنا شد و بصورت نمادین یك مورد از تماس مشتریان را از آغاز تا حصول نتیجه پی گیری نمود.
به گزارش پایگا خبری تحلیلی میهن صنعت، گرمان ضمن بازدید از مدیریت امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا از نزدیك با فعالیتها و دستاوردهای این مجموعه آشنا شد و بصورت نمادین یك مورد از تماس مشتریان را از آغاز تا حصول نتیجه پی گیری نمود.
مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا ضمن اشاره به تلاش های همكاران فعال در این مجموعه از ایشان به عنوان مجموعه ای شاداب، پویا و عاشق خدمت به مردم یاد كرد و از مكانیزم نحوه پاسخگویی به مشتریان ابراز رضایت كرد.
وی افزود: این یكی از مواردی است كه ما به آن افتخار می كنیم كه حاصل تلاش همكاران خوب ما در مجموعه امور مشتریان است.
ایشان با اشاره به آسیب شناسی در حوزه نحوه تعامل مشتریان با گروه سایپا قبل از ایجاد تمركز در امور مشتریان عنوان كرد: یكی از بزرگترین مسائل قبل از تشكیل مدیریت امور مشتریان تعدد كانالهای ارتباطی مشتریان بود كه باعث سردرگرمی و در نهایت عدم حصول نتیجه دلخواه در اكثر مواقع می شد كه بحمدالله با افتتاح این مركز تمامی تماسهای مشتریان در هرزمینه اعم از تولید، فروش و خدمات پس از فروش محدود به یك شماره پنج رقمی در سطح كشور شد و همكاران ما در مركز تماس به فراخور نوع مشكل به مشتریان پاسخگو خواهند بود و مشتری هم از همین طریق می تواند پی گیر مشكل خود باشد.
وی از اهمیت والای مشتریان و نظرات و سلائق آنان در برنامه ریزی های این مركز خبر داد و گفت: محور و فلسفه وجودی خدمات پس از فروش برای سایپا مشتریان هستند که جلب رضایت و مدیریت خواسته های آنان هدف اصلی ما است.
گرمان گفت: ارتباط با مشتریان شاه راه حیاتی و اطلاعاتی بین بازار و تحقیق و توسعه بوده و بسیاری از ایده های ناب از مشتریان به سایپا انتقال می یابد.
گرمان افزود: همه این موارد فاز اول پروژه تمركز امور مشتریان محسوب می شود كه فازهای بعدی آن در مرحله مطالعه و تدوین هستند كه قطعا نوع خدمات دهی ما به مشتریان را متمایز می كند و این بدان معناست كه دیگر ارتباط گروه سایپا با مشتریان یكطرفه نیست و از این به بعد با تشكیل باشگاه مشتریان ما به سراغ آنها می رویم تا نیازهای ایشان را شناسایی و ارزیابی كنیم و درحقیقت مشتری را شاهد و ناظر شبكه قرار می دهیم.
مدیرعامل سایپا یدك ضمن ابراز رضایت از پیشرفتهای كلی در پروژه امور مشتریان گروه سایپا عنوان كرد: آنچه در فاز اول این پروژه تعریف شده بود تا حدود زیادی به انجام رسیده و ما از پیشرفت كلی آن رضایت داریم. هرچند ایده آل ما این بود كه هماهنگی بین بخش های مرتبط و درگیر این پروژه در گروه سایپا بیش از این صورت می گرفت، ولی در مجموع نتایج رضایت بخش بوده و به آینده بسیار امیدواریم.
وی با اشاره به تاثیرات ملموس تشكیل این مجموعه در حوزه رضایت مشتریان افزود: گزارش ها و نتایج حاصل از نظرسنجی ها نشان می دهد این تمركز در پاسخگویی، تاثیر مثبتی در ذهنیت مشتریان ایجاد كرده و ما امیدوار هستیم با ادامه این روند در كنار گسترش فعالیت های مجموعه امور مشتریان، به رضایت حداكثری دست پیدا كنیم.
مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا ضمن اشاره به تلاش های همكاران فعال در این مجموعه از ایشان به عنوان مجموعه ای شاداب، پویا و عاشق خدمت به مردم یاد كرد و از مكانیزم نحوه پاسخگویی به مشتریان ابراز رضایت كرد.
وی افزود: این یكی از مواردی است كه ما به آن افتخار می كنیم كه حاصل تلاش همكاران خوب ما در مجموعه امور مشتریان است.
ایشان با اشاره به آسیب شناسی در حوزه نحوه تعامل مشتریان با گروه سایپا قبل از ایجاد تمركز در امور مشتریان عنوان كرد: یكی از بزرگترین مسائل قبل از تشكیل مدیریت امور مشتریان تعدد كانالهای ارتباطی مشتریان بود كه باعث سردرگرمی و در نهایت عدم حصول نتیجه دلخواه در اكثر مواقع می شد كه بحمدالله با افتتاح این مركز تمامی تماسهای مشتریان در هرزمینه اعم از تولید، فروش و خدمات پس از فروش محدود به یك شماره پنج رقمی در سطح كشور شد و همكاران ما در مركز تماس به فراخور نوع مشكل به مشتریان پاسخگو خواهند بود و مشتری هم از همین طریق می تواند پی گیر مشكل خود باشد.
وی از اهمیت والای مشتریان و نظرات و سلائق آنان در برنامه ریزی های این مركز خبر داد و گفت: محور و فلسفه وجودی خدمات پس از فروش برای سایپا مشتریان هستند که جلب رضایت و مدیریت خواسته های آنان هدف اصلی ما است.
گرمان گفت: ارتباط با مشتریان شاه راه حیاتی و اطلاعاتی بین بازار و تحقیق و توسعه بوده و بسیاری از ایده های ناب از مشتریان به سایپا انتقال می یابد.
گرمان افزود: همه این موارد فاز اول پروژه تمركز امور مشتریان محسوب می شود كه فازهای بعدی آن در مرحله مطالعه و تدوین هستند كه قطعا نوع خدمات دهی ما به مشتریان را متمایز می كند و این بدان معناست كه دیگر ارتباط گروه سایپا با مشتریان یكطرفه نیست و از این به بعد با تشكیل باشگاه مشتریان ما به سراغ آنها می رویم تا نیازهای ایشان را شناسایی و ارزیابی كنیم و درحقیقت مشتری را شاهد و ناظر شبكه قرار می دهیم.
مدیرعامل سایپا یدك ضمن ابراز رضایت از پیشرفتهای كلی در پروژه امور مشتریان گروه سایپا عنوان كرد: آنچه در فاز اول این پروژه تعریف شده بود تا حدود زیادی به انجام رسیده و ما از پیشرفت كلی آن رضایت داریم. هرچند ایده آل ما این بود كه هماهنگی بین بخش های مرتبط و درگیر این پروژه در گروه سایپا بیش از این صورت می گرفت، ولی در مجموع نتایج رضایت بخش بوده و به آینده بسیار امیدواریم.
وی با اشاره به تاثیرات ملموس تشكیل این مجموعه در حوزه رضایت مشتریان افزود: گزارش ها و نتایج حاصل از نظرسنجی ها نشان می دهد این تمركز در پاسخگویی، تاثیر مثبتی در ذهنیت مشتریان ایجاد كرده و ما امیدوار هستیم با ادامه این روند در كنار گسترش فعالیت های مجموعه امور مشتریان، به رضایت حداكثری دست پیدا كنیم.