میهن صنعت:

پیش‌نمایشی از نیسان GT-R آینده

میهن صنعت: نیسان همزمان با معرفی فیس لیفت نسل فعلی کوپه اسپرت GT-R تأیید کرد که نسل بعدی این خودرو به صورت هیبریدی خواهد بود و طراحی مشابه مدل ویژن 2020 خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، به نقل از پدال نیسان GT-R تبدیل به خودرویی غول کش شده است و می‌تواند پابه‌پای بزرگان و سوپراسپرتهای مطرح بتازد. جیمز اولیور مدیر بخش نیسان اسپرت بریتانیا، در گفت‌وگو با تاپ گیر، اعلام کرد که نسل آینده GT-R یا R36 از نیرومحرکه هیبریدی با یک موتور الکتریکی ارائه می‌شود. نیسان نقاط قوت GT-R را در نسل آینده نیز بکار خواهد گرفت و در عین حال از تجربیات و ظرفیت خود در تولید خودروهای الکتریکی و باتری نیز در این خودرو بهره خواهد جست.

این موضوع می‌تواند یادآور مدل کانسپت اینفینیتی Q80 کوپه چهار درب باشد که در نمایشگاه پاریس 2014 رونمایی شد و از یک موتور شش سیلندر V شکل 3.0 لیتری و یک موتور الکتریکی با قدرت مجموع 550 اسب بخار استفاده می‌کرد. نیسان GT-R نیز می‌تواند از همین قوای محرکه استفاده کند.
در سال 2009 مدل GT-R یک جهش بزرگ روبه‌جلو محسوب می‌شد و باید نسل بعدی نیز نشان از یک جهش برای این گودزیلای ژاپنی باشد.وقتی در مورد طراحی این خودرو نیز آقای اولیور تأیید کرده که خودروی R36 شباهت زیادی به مدل کانسپت ویژن 2020 خواهد داشت که برای بازی گرن توریسموی 6 و به عنوان یک طرح مطالعاتی معرفی شده بود.
در مورد سیاست‌های نیسان برای قیمت این خودرو نیز رویکرد نیسان عملکرد همتراز با خودروهای گران‌قیمت با قیمتی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. قیمت GT-R در طول سال‌ها با 45 درصد رشد از 69850 دلار در سال به 101770 دلار در سال 2014 رسیده است و احتمالاً در مدل جدید نیز با افزایشی اندک همراه خواهد بود.در مورد زمان معرفی نسل جدید باید سه تا چهار سال منتظر ماند. این یعنی GT-R جدید تا سال 2017 یا 2018 وارد بازار نمی‌شود اما نسل فعلی که طراحی نسبتاً قدیمی دارد یک فیس لیفت و بروز رسانی در همه زمینه‌ها را دریافت می‌کند تا بتواند روند کاهشی فروش آن را جبران نماید.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=60606
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه