وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

پیش بینی سهم ۱۲ درصدی آی.تی .سی در اشتغالزایی برای سال آینده

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم اشتغال در آی.تی.سی گفت: برای سال آینده سهم ۱۲درصدی اشتغال از این حوزه را پیش بینی می کنیم و امیدواریم با کمک وزارت ارتباطات این سهم به ۲۰درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح پروژه های رایتل در مجموعه فرهنگی تلاش با اشاره به به تأثیر حوزه آی.سی.تی در جامعه گفت:  امروزه شاهده آژانس‌ها و تاکسی سرویس‌های اینترنتی هستیم که استقبال جامعه از آن زیاد بوده است. این موضوع نشان دهنده این است که باید از تکنولوژی در ابعاد مختلف بهره بگیریم.

 وی در ادامه به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: دولت روحانی رشد وجه اقتصادی کشور را در کنار حفظ وجه انقلابی دنبال می کند و تلاش های اقتصادی امروز از جمله رایتل استمراردستاوردهای انقلاب است.

ربیعی با اشاره به نظریه‌های تسلط بر جهان گفت: 1980 نظریه تسلط بر شاهراه‌های اطلاعاتی مطرح شد و کمتر از 40 سال از آن گذشته و محقق شده است. امروز بدون شک حوزه آی. سی. تی همه چیز ما را به طور شگرفی تحت تاثیر قرار داده است.

*تاثیر تاکسی سرویس‌های اینترنتی بر جامعه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به تأثیر حوزه آی. تی .سی بر زندگی مردم گفت: مردم و نهادهای اجتماعی در حال تغییر هستند و به طور شگرفی تحت تاثیر از آی. سی. تی در حال تغییرند. رابطه دولت با مردم و زندگی روزمره مردم هم متاثر از ای. سی. تی است و نمی‌توانیم آن را درنظر نگیریم.

ربیعی به افزایش سهم اشتغال از آی. سی. تی اشاره کرد و گفت: برای سال آینده سهم 12 درصدی اشتغال از آی. سی. تی را پیش بینی کردیم و امیدواریم با کمک وزارت ارتباطات به 20 درصد برسد.

وی به آژانس های اینترنتی اشاره کرد و گفت: امروز حرکت "آژانس‌های الکترونیک" را ببینید چطور جامعه را متاثر کرده و تحت تاثیر قرار داده است؟ با یک اقدام سه سال رایتل به عقب افتاد و آن استفاده از تماس تصویری بود که باید از آن درس بگیریم. امروز اپلیکیشن‌هایی چون imo و واتس آپ و… هم این امکانات را دارند. باید بر تکنولوژی فایق بیاییم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه آی. سی. تی باید ابعاد مختلف را بررسی کنیم.  حوزه ای که ثروت و اشتغال در آن نهفته است، می تواند اخلاقی کردن جامعه را مد نظر داشته باشد بنابر این باید از ابعاد مختلف حوزه آی.تی .سی مورد بررسی قرار گیرد.

ربیعی افزود: ازاینکه شرکت های تأمین اجتماعی به مردم خدمت کنند خوشحال می شوم، این شرکت ها متعلق به بازنشسته‌ها  است و هرچقدر بیشتر رشد کنند به رشد زندگی مردم پایین دست کمک شده است.

منبع:تسنیم

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=110775
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه