میهن صنعت :

پیگیری جبران زیان خودروسازان ،بی نتیجه مانده است

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان گفت: دولت مكلف است بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، زيان خودروسازان را پرداخت كند،اما تاكنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت بخش با بیان اینکه، دولت مكلف است بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، زيان خودروسازان را پرداخت كند افزود: اما تاكنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وي ادامه داد: در اين قانون تصريح شده است در صورتي كه دولت قيمت يك كالا را كمتر از قيمت تمام شده آن تعيين كند، بايد مابه التفاوت آن را به توليد كنندگان مربوطه پرداخت كند.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: در حالیکه  2 خودروساز بزرگ کشور از سال گذشته تا کنون زیان بیش از 4 هزار میلیارد تومانی داشته اند ، تنها فشار جامعه بر کاهش قیمت خودرو است و کسی به فکر زیان شرکت های خودروساز نیست.

نعمت بخش در خصوص پرداخت زیان خودروسازان از سوی دولت اظهار داشت:مكاتبات انجام شده از سوی انجمن در اين زمينه با مراجع ذيربط نيز تاكنون نتيجه اي در بر نداشته  است .

وي گفت: پيش از اينكه قانون بودجه ۹۲ نيز مصوب شود طي نامه هايي به روساي كميسيون هاي صنايع و معادن، اقتصادي و برنامه بودجه مجلس تاكيد شد كه در بودجه سال جاري پرداخت اين زيان خودروسازان مورد توجه قرار گيرد اما اين بار نيز به آن توجه نشد.

دبير انجمن خوروسازان ايران  در ادامه گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به افزايش قيمت ها هنوز هم خودروسازان زيان مي كنند ، زيرا قيمت خودرو با توجه به افزايش چند برابري قيمت برخي اقلام ، آنچنان افزايش نيافته است.

وي اظهارداشت: خودروسازان كشور موافق افزايش قيمت خودرو نيستند، اما مجبورند براي تامين هزينه هاي خود، قيمت خودرو را با توجه به رشد چند برابري قيمت ها ، افزايش دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21489
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه