میهن صنعت :

چرا خودرویی به این زیبایی به تولید انبوه نرسیده

میهن صنعت : هنوز ب ام و از تولید راکتمن مینی منصرف نشده اما اگر قرار بر تولید این خودرو باشد بدون شریک تجاری نخواهد بود.

این مینی که سقف آن سخت و از جنس فلز است خیلی هم مینی نیست. با توجه به این که قرار است در برند مینی این خودرو کوچکترین مدل باشد احتمال آن وجود دارد که با استقبال مواجه نشود. البته شایعاتی هم به گوش می رسد که کوچکترین مینی، بر پایه مدل مفهومی راکتمن (خودرویی که هنوز در حد طراحی است) ساخته خواهد شد که در نمایشگاه ژنو سا ل2011 به نمایش درآمد.

در مصاحبه ای که اتو گاید با پت مک کنا Pat McKenna مدیر تولید مینی انجام داده حداقل مشخص شده که راکتمن از برنامه تولید خارج نشده هر چند که این خودروساز از سال 2011 تا به حال دست نگه داشته است. البته وی به این نکته هم اشاره کرده که اگر قرار باشد راکتمن به تولید انبوه برسد تنها راه ممکن این است که یک شریک تجاری پا پیش بگذارد.

مشکل اصلی این جا است که اگر قرار باشد راکتمن تولید شود پلفترم مینی برای آن بسیار کوچک است و طراحی را مشکل خواهد کرد.

طراحی پلتفرم جدید هم نه کار آسانی است و نه ارزان. از قدیم گفته اند برای رفع نیاز یک لیوان شیر در روز لزومی به خریدن گاو نیست؛ زمانی یک خودروساز طراحی پلتفرم را آغاز می کند که مطمئن باشد فروش آن به مقیاس اقتصادی می رسد، یا در صورتی این کار اتفاق می افتد که هزینه ها بین دو شریک تقسیم شود. تا به حال هم هیچکدام از این دو راه ممکن نشده است.

این سؤال هم مطرح است که اگر هم شریک تجاری برای راکتمن پیدا شود کدام خودروساز و کدام پلتفرم برای ساخت این خودرو مناسب تر خواهد بود. پژوی فرانسه می تواند گزینه خوبی برای این شراکت باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33289
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه