میهن صنعت گزارش می دهد:

چشمان دوخته شده ی عربستان به مذاکرات آرامکو در هند

مدیر عامل سعودی آرامکو، بزرگترین شرکت نفتی و دولتی عربستان در روز یک شنبه اعلام کرد، در حال مذاکره با چندین پالایشگاه هندی برای ایجاد یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک (جوینت ونچر) تا پایان سال آینده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت آرامکو همانند دیگر تولیدکنندگان نفت به دنبال افزایش تقاضا و نیز سرمایه گذاری در کشوری که عنوان سومین مصرف کننده ی بزرگ جهان را به خود اختصاص داده، است.

به گفته ی وزیر نفت هند، آرامکو به دنبال خرید سهام پالایشگاهی با ظرفیت 1.2 میلیون بشکه نفت در روز واقع در سواحل غربی هند است. این غول نفتی عربستان با سرمایه گذاری در پالایشگاه های خارجی، در پی افزایش سهام بازار پیش از عرضه عمومی خود در سال آینده است.

امیر ناصر، مدیر عامل آرامکو طی یک کنفرانس خبری عنوان کرد: آرامکو قصد دارد سهام خود را تا 5 درصد در سال 2018 افزایش دهد.

وی افزود، "ما علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های مختلف این حوزه در هند از جمله پالایشگاه، پتروشیمی و خرده فروشی هستیم."

کشور عربستان در حال رقابت با کشور عراق است و در این راستا در اوایل سال جاری، کشور عربستان از سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری خود در یک پروژه ساخت و توسعه پتروشیمی و پالایشگاه نفت در مالزی و اندونزی خبر داد.

 در روز یکشنبه، سعودی آرامکو دفتری را با هدف حضور هر چه گسترده تر در دهلی افتتاح می کند.

علاوه بر آن، امیر ناصر از افزایش دو برابری کارمندان خود در هند خبر داد. در حال حاضر این شرکت با 14کارمند فعالیت می کند که این میزان به 30 نفر خواهد رسید.

امین ناصر در ادامه بیان کرد، "کشور هند از بازار بسیار مهمی برخوردار است، رشد بازار نفت هند در سال اخیر 8 درصد بوده که در مقایسه با رشد 1.5 درصد بازار جهانی، رقمی قابل توجه است و ما نیازمند به حضور در این بازار هستیم."

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=135679
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه