میهن صنعت :

چين احتمالا بر واردات خودروهای سواری از اروپا ماليات وضع مي کند

میهن صنعت : دولت چین به تلافی اقدام اتحادیه اروپا که بر واردات صفحات خورشیدی تولید شده در چین حقوق گمرکی سنگینی وضع کرده است، احتمالا بر واردات خودروهای سواری ساخت اروپا مالیات وضع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دولت چین به تلافی اقدام اتحادیه اروپا که بر واردات صفحات خورشیدی تولید شده در چین حقوق گمرکی سنگینی وضع کرده است، احتمالا بر واردات خودروهای سواری ساخت اروپا مالیات وضع خواهد کرد.

روزنامه اقتصادی لزاکو فرانسه به نقل از چندین منبع اروپایی نوشت چینی ها پیش از این در واکنش به اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا برضد کشورشان در زمینه تجارت، بررسی امکان وضع مالیات بر واردات صفحات خورشیدی و مشروبات فرانسوی را آغاز کرده اند اما این بار ممکن است برای واردات خودروهای ساخت اروپا به چین که مهمترین آنها مرسدس بنز و بی ام دبلیو آلمان هستند، حقوق گمرکی جدیدی در نظر بگیرند.

روزنامه خلق چین در شماره روز پنجشنبه خود نوشت دولت چین « برگ برنده های زیادی»
در دست دارد که رو نکرده است و اگر مناقشه تجاری با اتحادیه اروپا با توافق دو طرف حل و فصل نشود از آنها استفاده خواهد کرد.

وزارت تجارت چین روز چهارشنبه اعلام کرد تحقیقاتی را برای امکان وضع مالیات بر وادرات مشروبات از اروپا آغاز کرده است. چین این اقدام را در واکنش به اقدام کمیسیون اروپا مبنی بر افزایش حقوق گمرکی بر صفحات خورشیدی تولیدی چین انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس،‌ از روز پنجشنبه مالیات بر وادرات محصولاتی که چین در صنعت انرژی خورشیدی تولید می کند، تا یازده و هشت دهم درصد افزایش یافت و اگر تا دو ماه آینده هیچ توافقی میان اتحادیه اروپا و چین در این زمینه حاصل نشود میزان مالیاتی که اروپا بر صفحات خورشیدی چین اعمال خواهد کرد به طور متوسط به چهل و هفت و شش دهم درصد افزایش خواهد یافت.

منبع:واحد مرکزی خبر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19691
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه