میهن صنعت :

چینی ها ، تنها گزینه اجباری خودروسازان

میهن صنعت : در شرایط کنونی همکاری با شرکتهای چینی ، انتخابی از روی اجبار است و خودروسازان در شرایط تحریم اخیر، گزینه ای جزء انتخاب و همکاری با چینی ها را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به طرح همکاری مشترک خودروسازان با شرکتهای چینی گفت : در شرایط کنونی همکاری با شرکتهای چینی ، انتخابی از روی اجبار است و خودروسازان در شرایط تحریم اخیر، گزینه ای جزء انتخاب و همکاری با چینی ها را ندارند.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در همکاری و تعامل مشترک با شرکتهای چینی تلاش بر این است تااز حداکثر امکانات و توانمندی قطعه سازان داخلی استفاده شود.

وی با ابراز بی اطلاعی از جزئیات و نحوه همکاری خودروسازان با شرکتهای چینی ، اظهار داشت : در حال حاضرنحوه تعامل خودروسازان با شرکتها چینی به طور دقیق مشخص است اما در هر صورت چنانچه خودرویی مشترک و یا حتی تحت لیسانس تولید شود آنچه که به طور قطع در این تعامل برای خودروسازان اهمیت دارد میزان ساخت داخل و تولید آن توسط خودروسازان و قطعه سازان داخلی است.

وی با اشاره به طرح مباحثی در خصوص ورود قطعات چینی بی کیفیت و کاربرد آنها در خودروهای تولیدی گفت : نگرانی که هم اکنون در خصوص قطعات بی کیفیت چینی و واردات آنها مطرح می شود بی مورد است چرا که خوشبختانه استانداردهای کشور ما برای خودرو و قطعات ، 55 استاندارد اجباری EEC اروپاست و همه آنها توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد لذا نگرانی به لحاظ همکاری با چینی ها و استفاده و واردات قطعات چینی به کشور وجود ندارد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه به تولید برخی خودروهای با تکنولوژی قدیمی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد : در شرایط تحریم صنعت خودرو و هنگامی که برخی خودروهای داخلی با تکنولوژی قدیمی در کشور تولید می شود خودروساران یا ناگزیر به ادامه تولید این نوع خودروها بوده و یا باید همکاری مشترک با شرکتهای چینی برای تولید خودروی جدید داشته باشند.

نعمت بخش افزود: در حال حاضر نارضایتی اغلب مشتریان از خودروهای قدیمی است در حالی که از سایر خودروها مانند ال 90 ، پژو 206 و مگان و… شکایت کمتری وجود دارد لذا خودروسازان ناگزیرند که در شرایط کنونی با خودروسازان چینی همکاری مشترک داشته باشند اما قطعا در این راستا تلاش بر این است که ساخت قطعات محصول جدید به قطعه سازان داخلی سپرده شود تا رونقی هم در قطعه سازی کشور حاصل شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22302
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه