میهن صنعت :

کارآفرینان خودرویی چین در فهرست میلیاردرهای 2013 فوربس

میهن صنعت : رونق کسب و کار در چین در سه دهه گذشته باعث شده که این کشور به مقام دوم اقتصاد دنیا تبدیل شود و در حال حاضر صنعت خودروی چین بزرگترین صنعت خودروی دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، خیلی از بزرگترین افراد موفق کشور چین که سر از فهرست میلیاردرهای فوربس 2013 در آورده اند در خارج از چین شناخته شده نیستند. برای مثال وی جیان جون Wei Jianjun مدیر عامل شرکت خودروسازی گریت وال چین با 5.3 میلیارد دلار ثروت مقام 229 در فهرست یاد شده را به خود اختصاص داده است.  گریت وال یکی از بزرگترین خودروسازان غیردولتی چین است که در سگمنت خودروهای SUV بسیار موفق عمل کرده است.

سهم این خودروساز از بازار خودروی چین در سال گذشته دو برابر شد و سودآوری و صادرات آن رشد کرد.

سان گوانگخین Sun Guangxin رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی خینگ جیانگ، با 4 میلیارد دلار ثروت رتبه 329 در فهرست فوربس را کسب کرده است. این گروه صنعتی بیشتر در بخش انرژی و مسکن فعال است؛ با این حال وی به یکی از بزرگترین توزیع کنندگان و فروشندگان خودرو در چین هم بدل شده است. این گروه صنعتی در 18 استان چین حدود 400 فروشگاه خودرو دارد.

وانگ چوان فو Wang Chuanfu رئیس هیئت مدیره بی وای دی با 2.3 میلیارد دلار ثروت رتبه 641 فهرست فوربس 2013 است. شرکت بی وای دی پیشگام خودروهای الکتریکی در چین و سازنده باتری های موبایل و خودرو است. 10 درصد از این شرکت را سهام دار معروف وارن بافت در اختیار دارد.

لی شوفو Li Shufu رئیس هیئت مدیره خودروسازی جیلی با 2.2 میلیارد دلار ثروت رتبه 670 را کسب کرده است. صادرات جیلی در سال 2012 با 15 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 483 هزار و 483 دستگاه رسید.

لو خیانگ یانگ Lu Xiangyang قائم مقام رئیس هیئت مدیره بی وای دی با 1.65 میلیارد دلار رتبه 922 را به دست آورده است.

هوآنگ یی Huang Yi رئیس هیئت مدیره گروه ژونگ شنگ Zhongsheng Group با 1.45 میلیارد دلار مقام 1024 فهرست فوربس امسال است و این گروه با  فروش خودروهای پورشه، لامبورگینی، لکسوس و برندهای تویوتا این  ثروت را به دست آورده است.

و سر انجام چو تاک ونگ Cho Tak Wong رئیس هیئت مدیره فویااو Fuyao با 1.45 میلیارد دلار در مقام 1250 ایستاده است و شرکت او بزرگترین سازنده شیشه خودرو در آسیا است و برای شرکت های جنرال موتورز، فورد و نیسان شیشه خودرو می سازد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13569
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه