میهن صنعت :

کاش این 5 فناوری به خودروهای ارزان‌تر هم راه پیدا کنند!

میهن صنعت : ویژگی های فراوانی در خودروهای مدرن امروزی وجود دارند که در آینده به خودروها متوسط و ارزان تر نیز راه خواهند یافت که بدین ترتیب مورد علاقه مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت و این بدان معنی است که بیشتر از بیش خریداران را ترغیب به خرید این خودروها خ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ویژگی‌های فراوانی در خودروهای مدرن امروزی  وجود دارند که در آینده به خودروها متوسط و ارزان تر نیز راه خواهند یافت که بدین ترتیب مورد علاقه مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت و این بدان معنی است که بیشتر از بیش خریداران را ترغیب به خرید این خودروها خواهد کرد.

ما در این مطلب 5 فناوری را که خوشحال خواهیم شد در خودروهای متوسط نیز به عنوان تجهیزات استاندارد به کار گرفته شوند را معرفی خواهیم کرد و همچنان آرزومند دیدار آنها در خودروهای رده متوسط هستیم.

2014-Chevrolet-Corvette-six-speed-main

سیستم انتقال قدرت دستی هفت سرعته

در حالی که بسیاری از کارشناسان از مرگ سیستم انتقال قدرت دستی صحبت می‌کنند که دلیل ان خودرداری تولید کنندگان از تولید این خودروها است در حال حاضر گیربکس‌های بسیار بهبود یافته تا هفت سرعته در حال توسعه هستند که در جدید ترین موارد می‌توان به پورشه 911 و شورلت کوروت اشاره کرد که دارای این سیستم انتقال قدرت هستند. که با چرخ دنده‌های بیشتر امکان رسیدن به سرعت‌های بسیار بالاتر را نیز خواهند داشت و حتی به بهره وری سوخت نیز کمک می‌شود.

هر دو سیستم به کار رفته در این خودروها دارای ویژگی‌های فوق العاده هستند که امروزی نیز بوده و امیدواریم تا سایر خودروسازان نیز این سیستم انتقال قدرت را فراموش نکنند.

hybrid-super-cars-copy

سوپرکارهای هیبریدی

با عنایت ویژه به طرفداران صلح سبز در سال جاری شاهد راه اندازی 3 سوپرکار ترکیبی شامل پورشه 918 به همراه خودرو LaFerrari و McLaren P1 هستیم.

البته تا امسال پیوستن سایر خودروسازان به جمع سازندگان خودروهای هیبریدی به کندی انجام می‌پذیرفت که در امسال شاهد رشد سریعتر در این میان بوده ایم.

با استفاده از قدرت برق سوپرکارهای جدید توانسته اند به رکوردهای سرعت خوبی دست پیدا کنند که به عنوان مثال پورشه 918 در کمتر از هفت دقیقه توانسته است رکورد یک دور کامل در پیست نوربورینگ را برجای گذارد که برای مدل‌های مشابه دارای رکورد بالاتری نیز هستند.

البته شایعاتی وجود دارند که سوپرکارهای هیبریدی شابهی توسط بی.ام.دبلیو و تویوتا در حال توسعه هستند و در این اواخر نیز از Acura NSX هیبریدی رونمایی شد.

فکر نکنم دیگر فناوری هیبریدی در دنیای خودروسازی غریبه باشد.

2013 Honda Civic Si Coupe

دوربین دید عقب استاندارد

با توجه به طرح‌های رادیکال در وسایل نقلیه معمولی این روزها ممکن است سخت باشد که تصور کنید که دروبین دید عقب در خودرو شما باشد ولی دیگر امروز این دروبین‌های پشتیبان به عنوان تجهیزات استاندارد معرفی شده و حتی ممکن است بکارگیری ان در آینده برای خودروسازان همانند سایر تجهیزات اجباری باشد که واقعا جای خوشحالی دارد.

به هر حال این دروبین یک پشتیبان واقعی است و به عنوان مثال در پارکینگ و در شرایط سخت بسیار به کمک شما می‌اید و شما در هنگام دنده عقب به کودکان نوپا و یا اسباب بازی‌ها که مورد عفلت والدین واقع شده اند نیز تسلط خواهید داشت و البته موجب صرفه جویی در سوخت شما نیز می‌شود.

حتی بهتر از آن برخی از خودروها دارای ویژگی دوربین‌های متعدد هستند که زوایای مختلف را در پیش روی راننده قرار می‌دهند و با ترکیب دروبین‌ها یک دید بالا به پایین ارائه می‌دهند که برای مانور خودرو بسیار بهتر است وی دیگر باید ضربه به سایر خودروها در پارکینگ که طلسم شده است را به زباله دانی تاریخ بسپاریم.

acc

سیستم کروز کنترل بهبود یافته

در حالی که ما عشق به رانندگی دادریم ممکن است گاهی اوقات خسته کننده باشد به ویژه در هنگامی‌که در یک ترافیک سنگین گرفتار شده ایم و در این هنگام خوشحال می‌شویم از اینکه یک سیستم کروز کنترل بهبوید یافته و تطبیقی داریم که منطبق بر سرعت خودرو شما بوده و این بدان معنی است که شما فقط باید حواستان به فرمان باشد و به سیستم استریو خودرویتان اهنگی گوش فرا دهید و دیگر خستگی ناشی از رانندگی در ترافیک را همراه خود به خانه و در نتیجه تنش در خانه نخواهید برد.

هر چند سیستم کروز کنترل تطبیقی در اکثر خودروها وجود دارند سیستم پیشرفته تر در خودروهای لوکس و گران قیمت نیز وجود دارد که توقف و شروع دوباره به حرکت خودرو اتوماتیک بوده و در بازه زمانی که خودرو جلویی شروع به حرکت می‌کند خودرو نیز حرکت کرده تا کمتر فکر راننده مشغول باشد.

Buick-Heated-Steering-Wheel

صندلی داغ

چه حالی به شما دست می‌دهد وقتی که در یک روز سرد به داخل خودرو می‌آیید و متوجه می‌شوید که داخل از بیرون سردتر است ولی دیگر خودروهای ارزان تر نیز دارای ویژگی صندلی داغ  حتی فرمان گرم هستند که با یک اشاره صندلی و حتی فرمان خودرو شما را گرم می‌کند و حتی در برخی مدل‌ها با توجه به دمای بیرون اقدام به تنظیم دمای صندلی شما می‌کند که بسیار مورد اقبال نیز واقع شده است.

البته فناوری‌های دیگری نیز در خودروهای امروزی و آینده همانند چراغ‌های led   و افزایش تولید خودروهای دیزلی نیز وجود خواهد داشت تا ما پیش از پیش قدردان سازندگان خودروهایی با این ویژگی‌ها برای عموم مصرف کنندگان باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33795
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه