«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش بیش از سه درصدی قیمت نفت در پی شیوع کرونا

بهای نفت به دنبال نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضا پس از پاندمی کرونا با کاهش بیش از 3 درصدی مواجه شد که از ماه جون بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضا پس از پاندمی کرونا با کاهش بیش از 3 درصدی مواجه شد که از ماه جون بی سابقه بوده است.

شاخص نفت برنت با کاهش یک دلار 41 سنت معادل 3.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 42 دلار 66 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز یک دلار 6 سنت معادل 3.6 درصد افت داشته و به 39 دلار 77 سنت رسید. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای به ترتیب در هفته گذشته کاهش 5.3 و 7.4 درصدی را تجربه کردند.

قیمت های نفت تحت تاثیر ادامه روند نزولی در بازارهای سهام آمریکا قرار گرفته است و براساس گزارشات منتشر شده، نرخ رشد اشتغال آمریکا طی ماه آگوست کند شده است.نرخ بیکاری در ماه گذشته تا 8.4 درصد کاهش پیدا کرد و در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند این میزان برابر با 9.8 درصد باشد.

الکساندر نواک در خصوص میزان تقاضا نفت عنوان کرد: تقاضای جهانی نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال جاری می تواند تا 9 الی 10 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند. از طرفی دیگر، گزارش ها حاکی از آن است که اعضای اوپک و متحدانش تولیدات خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش داده اند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200344
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه