با واقعی شدن نرخ بهره بانکی

کاهش تعرفه واردات خودرو ضربه ای به تولید داخل نخواهد زد

میهن صنعت: عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : در شرایطی که نرخ ارز به نرخ واقعی نزدیک شده است ، چنانچه قیمت گذاری خودرو نیز به خودروساز واگذار و نرخ بهره بانکی نیز معادل بین المللی شود ضرورتی به وجود تعرفه واردات خودرو نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت،عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : در شرایطی که نرخ ارز به نرخ واقعی نزدیک شده است ، چنانچه قیمت گذاری خودرو نیز به خودروساز واگذار و نرخ بهره بانکی نیز معادل بین المللی شود ضرورتی به وجود تعرفه واردات خودرو نخواهد بود.

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به مصوبه کارگروه کنترل بازار مبنی بر کاهش 25 درصدی تعرفه واردات خودرو ظرف 5 سال آینده ،اظهار داشت : با واقعی شدن نرخ ارز ، کاهش تعرفه واردات آسیبی به تولید داخلی نخواهد زد.

وی افزود : تعرفه واردات خودرو ضمن اینکه ابزاری جهت حمایت از تولید داخل است ، محلی برای کسب درآمد دولت است ، بنابراین تا زمانی که دولت خواستار درآمد ازاین بخش باشد تعرفه واردات خودروهمچنان وجود خواهد داشت.

وی گفت :هم اکنون تعیین تعرفه واردات خودرو در اختیار دولت است و نیازی به تایید مجلس ندارد.

وی همچنین به ابلاغ  مصوبه دولت در تعیین شیوه جدید قیمت گذاری خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : در صورتی که ملاک قیمت گذاری خودرو بر اساس مصوبه اخیر و به درستی صورت گیرد و با توجه به رقم سود و زیان به بورس تعیین شود قطعا مشکلات کمتری در این راستا بوجود خواهد آمد.

وی افزود : در مصوبه اخیر،به جهت اینکه دولت در سود روش جدید قیمت گذاری شریک و ذی نفع محسوب می شود بنابراین دغدغه بیشتری برای کسب درآمد از این محل داشته و کمتر نگران تولید کننده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11478
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه