میهن صنعت:

کاهش تقاضای تزئینات ساختمان برای شب عید امسال

رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان از کاهش حدود ۵۰ درصدی تقاضا و افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت خدمات این صنف در شب عید نسبت به سال‌ قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آیدا چوداری میلانی، با بیان اینکه تقاضای تزئینات ساختمان برای شب عید امسال نسبت به سال‌های قبل ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته، اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز هم باعث افزایش قیمت مواد مورد استفاده در این صنف مثل کاغذ دیواری، رنگ و غیره شده، اما به دلیل کمبود تقاضا، این افزایش قیمت به اندازه کمتر از نرخ ارز بوده است.

وی با بیان اینکه کاغذ دیواری، نقاشی ساختمان، لمینت، پرده‌های پارچه‌ای، پرده‌های عمودی و افقی و کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی از جمله حوزه‌های فعالیت این صنف است، گفت: البته کالاهای این صنف بدون خدمات فروخته نمی‌شود. بازار صنف تزئین ساختمان باید از ۱۵ دی ماه شروع شود و تا نیمه اسفند تمام شود. اما امسال از پنجم اسفند شروع شده و از دهم اسفند روند نزولی به خود گرفته است.

همچنین به گفته رئیس اتحادیه تزئینات ساختمان، امسال میانگین نرخ‌های خدمات این صنف نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

میلانی با بیان اینکه عمده مواد مورد استفاده در این صنف وارداتی و بخشی از آن‌ها تولید داخل است، گفت: واردات کاغذ دیواری که سال ۱۳۹۹ محدود شده بود، در حال حاضر انجام می‌شود و مشکلی ندارد. اما تولیدکنندگان داخلی با مشکلاتی برای تامین مواد اولیه و همچنین قطعی برق و گاز در ماه‌های اخیر مواجه شده‌اند. این وضعیت باعث شده در مواردی قیمت کاغذ دیواری تولید داخل از وارداتی بیشتر شود.

وی همچنین با بیان اینکه خدمات این صنف چون در سبد خانوار جزو اولویت‌های اصلی نیست، نرخ‌نامه ندارد، گفت: اگر مصرف‌کننده شکایت داشته باشد می‌تواند به اتحادیه مراجعه کند و بر اساس نرخ متوسط منطقه به آن رسیدگی می‌شود.

میلانی در پایان یکی از مشکلات اصلی حال حاضر اصناف را نوسانان نرخ ارز عنوان و بر لزوم تثبیت نرخ ارز تاکید کرد./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=259951
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه