میهن صنعت:

کاهش تورم بازار مسکن با وضع مالیات بر خانه‌های خالی

میهن صنعت: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، برقراری مالیات برای خانه‌های خالی را در کاهش تورم مسکن موثر دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، "غلامرضا سقندلی" در گفت‌وگویی افزود: طرح وضع مالیات بر خانه‌های خالی که در مجلس تصویب شده می‌تواند تاثیر بسیاری در کاهش تورم در حوزه مسکن داشته و برخی افراد کم بضاعت را صاحب خانه کند.

 

وی ادامه داد: برخی به عنوان سرمایه‌گذاری وارد بخش مسکن شده و همین امر موجب می‌شود تا با کمبود مسکن، قیمت واحدهای مسکونی روز به روز با افزایش روبرو شود. این افراد به دنبال کسب سود مورد نظر خود از این حوزه هستند و همین امر موجب شده تا مردم را تحت فشار بگذارند.

 

سقندلی تصریح کرد: با وضع مالیات سنگین بر واحدهای مسکونی خالی، تورم در این حوزه کاهش یافته و خانه‌ها به افرادی تعلق می‌گیرد که نیازمند واقعی مسکن هستند.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان درباره خرید و فروش مسکن مهر نیز گفت: بخشنامه‌های خرید و فروش مسکن مهر در حال نهایی شدن است و تنها کسانی می‌توانند این خانه‌ها را خریداری کنند که شرایط مسکن مهر را داشته باشند. خرید و فروش باید از طریق اداره کل راه و شهرسازی انجام شود، در غیر این صورت واگذاری قانونی نخواهد بود.

 

به نقل از ایسنا سقندلی درباره سه هزار شاخه ریلی که استاندار همدان قول تخصیص آن را از وزیر راه و شهرسازی گرفته بود، گفت: به علت وضعیت مالی و تخصیص نیافتن اعتبار کافی، ترخیص ریل از منطقه آزاد سیرجان محقق نشده است. هنوز منتظر تخصیص اعتبار هستیم. چهار کیلومتر نیز در یک ماه اخیر ریل گذاری شده ولی با سرعتی که مورد نظر است ریل‌گذاری صورت نمی‌گیرد.

 

وی اعلام کرد: در حال حاضر ریلی برای اجرای عملیات وجود ندارد ولی تاکنون 70 کیلومتر ریل گذاری شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43542
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه