میهن صنعت گزارش می دهد:

کاهش فروش خودروهای هیوندای موتور و کیا موتورز در بازار آمریکا و چین

اطلاعات حاکی از آن است که برندهای کره ای هیوندای موتور و کیا موتورز در سال 2018 از رشد متوسط فروش سالیانه برخوردار باشند و از عوامل موثر آن می توان به کمبود خودروهای SUV در آمریکا و نیز تنش های سیاسی با چین اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  بر اساس اطلاعات به دست آمده برندهای کره ای هیوندای موتور و کیا موتورز با کاهش رشد فروش در سال 2018 مواجه شوند  و از عوامل موثر آن می توان به کمبود خودروهای SUV در آمریکا و نیز تنش های سیاسی با چین اشاره کرد.

هیوندای موتور و کیا موتورز که از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ هستند و به عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان شناخته می شوند، در سال 2017 با کاهش تقاضا در بازار چین و آمریکا مواجه شدند و هدف گذاری آن ها برای فروش 7.55 میلیون دستگاه خودرو در سال جاری حاکی از این کاهش تقاضا است.

بنا به گفته ی تحلیل گران، "هدف گذاری فروش هیوندا موتور و کیا موتورز برای سال جاری، بسیار پایین تر از میزان پیش بینی شده است." 

سهام شرکت های هیوندای موتور و کیاموتورز به ترتیب 2.2 درصد و بیش از 1.6 درصد کاهش پیدا کرده است.

فروش سالیانه این خودروساز کره ی جنوبی در بازار بزرگ چین پس از افزایش تنش های سیاسی میان پکن و سئول سقوط کرد.

به علاوه، عدم موفقیت در عرضه خودورهای SUV  به بازار چین و آمریکا روند کاهش فروش را در سال گذشته به همراه داشته است.

در حالی که هیوندای موتور به دنبال عرضه خودروهای SUV بیشتر به بازار آمریکا و چین است، تحلیل گران پیش بینی می کنند تاخیر در عرضه ی نسخه های جدید از جمله هیوندای سانتافه بر روند فروش این خودروساز مطرح دنیا در سال 2018 تاثیر می گذارد.

 چانگ مون- کو، مدیر عامل هیوندای موتور گروپ طی بیانیه ای عنوان کرد: "شرکت هیوندای موتور به دنبال عرضه ی 15 مدل جدید در سال جاری است."

در حال حاضر، مقامات کره ی جنوبی و آمریکا در خصوص معاملات تجاری و همکاری میان دو کشور گفتگو می کنند و این در حالی است که دونالد ترامپ نارضایتی خود را اعلام کرده و تهدید به عقب نشینی از این مذاکرات کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=142500
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه