میهن صنعت :

کاهش قیمت خودروهای وارداتی ادامه دارد

میهن صنعت : یک فعال بازار خودرو از رکود بازار خودروهای وارداتی خبر داد و گفت : در حال حاضر رکودی نسبی بازار خودروهای وارداتی را در بر گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  یک فعال بازار خودرو از رکود بازار خودروهای وارداتی خبر داد و گفت : در حال حاضر رکودی نسبی بازار خودروهای وارداتی را در بر گرفته است .

نیکخواه در گفتگو با خبر خودرو افزود : با توجه به اینکه قیمت خودروهای وارداتی نسبت به 5 ماه پیش 30 درصد ارزان تر است این روند کاهشی باعث شده در هفته گذشته قیمت خودروهای وارداتی 2 تا 3 میلیون ارزان تر شود .

وی در خصوص ادامه روند کاهشی خودروهای وارداتی عنوان کرد : با توجه به اینکه قیمت واقعی خودروها کاهش یافته است  چنانچه وارد کنندگان خودرو را به قیمت واقعی خریداری کنند و در بازار نیز به قیمت واقعی به فروش برسانند قطعا می توان شاهد کاهش قیمت خودروهای وارداتی بود .

وی با اشاره به بازار خودروهای داخلی تصریح کرد : در قیمت  ال90 و پژو 206 تیپ 2 تغییری ایجاد نشده است اما خودروهای داخلی دیگر نسبت به هفته گذشته 2 تا 3 درصد افزایش قیمت داشته است .

این فعال بازار خودرو در ادامه این مطلب اذعان داشت : این افزایش در قیمت خودروهای ایران خودرو بیشتر از سایر گروه های خودروساز دیده می شود .

نیکخواه در ادامه ضمن بیان اینکه افزایش تیراژ تولید خودروسازان داخلی در بازار نیز مشاهده می شود اظهار داشت :حتی چنانچه تیراژ تولید خودروهای داخلی افزایش یابد هنوز خودروسازان نتوانسته اند به تعهدات قبلی خود عمل کنند و خودروهای قبلی را تحویل دهند .

وی خاطر نشان کرد : هر چند قیمت کنونی خودرو که توسط شورای رقابت تعیین شده تولید را برای خودروسازان مقرون به صرفه نمی کند اما همچنان استقبال از خودروهای داخلی بیشتر از خودروهای وارداتی است زیرا قیمت های آنها برای خریداران مقرون به صرفه تر است .

وی در خصوص پیشنهاد وزیر صنعت و معدن مبنی بر شماره گذاری خودروهای تولید شده در بهمن سال جاری با مدل 93 گفت : چنانچه این امر محقق شود احتمالا در قیمت این خودروها تاثیر گذار خواهد بود البته هنوز خبری مبنی بر موافقت راهنمایی و رانندگی با این پیشنهاد در دست نیست .

این فعال بازار خودرو با اشاره به تاثیر تسهیلات بانکی بر بازار خودرو تصریح کرد : چنانچه بانک ها چنین تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان قرار دهد قطعا شرایط بازار بهتر خواهد شد اما در شرایطی وضعیت موجود بهبود می یابد که عرضه نیز وجود داشته باشد    

نیکخواه در انتها عنوان کرد : تسهیلات بانکی خودرو افزایش نیافته است و تنها به برخی از خودروها تعلق می گیرد و هم اکنون نیز پرداخت می شود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=36061
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه