رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

کاهش قیمت رخ داده فریب افکار عمومی است

میهن صنعت : رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: میزان کاهش قیمت خودروهای پرمصرف مورد نیاز اقشار اصلی جامعه مانند پراید و پژو 405 باید بیش از کاهش قیمت خودروی لوکسی چون تیانا باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از ایسنا، سید محمد جعفری اظهار کرد:‌ همان طور که خودروسازان یک روزه قیمت محصولات خود را در حدود صد درصد افزایش دادند باید براساس دستورالعمل تصویبی شورای رقابت قیمت محصولات خود را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه کاهش چند میلیونی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا اقدامی در جهت فریب افکار عمومی است، خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه آن است که در محصولات پرمصرفی مانند پراید و پژو 405 کاهش قیمت بسیار جزیی و در حد چند صد هزار تومان بوده است و کاهش چهار میلیونی در محصولات لوکسی چون تیانا صورت گرفته که اتفاقا خریداران این محصول هیچ نیازی به کاهش قیمت ندارند.

جعفری ادامه داد: در این زمینه حداقل انتظار از خودروسازان این بود که کاهش چهار میلیونی در محصولات پرمصرف مورد نیاز اقشار اصلی جامعه مانند پراید، تیبا و پژو 405 رخ دهد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: اقدام اخیر خودروسازان در کاهش چند صد هزار تومانی قیمت خودروهای پرمصرف نه به دلیل رعایت حقوق مصرف‌کنندگان بلکه برای ترغیب مردم به خرید این محصولات صورت گرفته است در غیر این صورت اگر خودروسازان صداقت داشتند قیمت محصولات پرمصرف خود را در حد بیشتری کاهش می‌دادند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تصریح کرد: در این زمینه از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌خواهیم براساس وظایف قانونی خود به سرعت وارد عمل شده و خودروسازان را مجبور به اجرای دستورالعمل ابلاغی شورای رقابت کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14187
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه