«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش قیمت نفت به دلیل کشف گونه جدید کرونا در انگلیس

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال کشف گونه جدید کرونا در انگلیس و تداوم نگرانی‌ و محدودیت‌های جهانی و لغو پروازهای به این کشور کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال کشف گونه جدید کرونا در انگلیس و تداوم نگرانی‌ و محدودیت‌های جهانی و لغو پروازهای به این کشور کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 26 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 50 دلار 65 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 30 سنت افت داشته و به 47 دلار 67 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت طی معاملات روز گذشته علیرغم رشد قیمت نفت به دلیل عرضه واکسن کرونا در هفته های گذشته کاهش 3 درصدی را تجربه کردند.

کشورهایی مانند پاکستان، اردن، هنگ کنک، روسیه، هند در پی اعلام  کشف گونه جدید کرونا در انگلیس از سوی دولت این کشور به سایر کشورهایی اروپایی ملحق شدند و پروازهایشان را از مقصد انگلیس متوقف کردند که البته عمان، کویت و عربستان سعودی به طور کلی مرزهای خود را بستند. از طرفی دیگر افزایش ارزش دلار منجر شده تا سرمایه گذارانی که از سایر ارز های استفاده می کنند تمایل کمتری برای انجام معاملات نفت داشته باشند و در نهایت بازار نفت تحت فشار قرار گرفته است.

وزیر بهداشت انگلیس به تازگی اعلام کرده است که شیوع گونه جهش ‌یافته و جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205416
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه