میهن صنعت گزارش می دهد:

کاهش قیمت نفت جهانی در دومین روز متوالی

با کاهش قیمت نفت در روز سه شنبه و برای دومین روز متوالی، نگرانی هایی در خصوص نتیجه بخش نبودن اقدامات و توافق کشورهای اوپک و سایر تولید کننده های نفت در راستای کاهش عرضه جهانی برای افزایش بهای نفت، ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت نفت خام CLc1 آمریکا با کاهش 14 سنت و یا 0.3 درصد به 50.44 در هر بشکه نفت رسید.  در حالی که قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه بیشترین رشد قیمت سه ماهه از سه ماهه دوم سال 2016  تاکنون را به ثبت رساند، امروز و پس از روند رو به رشد خود در شش ماه اخیر، با کاهش 5 درصدی مواجه شد.

نفت خام برنت LCOc1، شاخص جهانی نفت با 19 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 55 دلار و 93 سنت رسید.

نفت خام برنت با رشد 20 درصدی در سه ماهه سوم سال جاری به بیش ترین قیمت خود از سال 2004 رسید و در هفته اخیر با بهای 59 دلار و 49 سنت معامله شد. قیمت نفت خام برنت امروز 6 درصد کاهش پیدا کرد.

بنا به گزارشات رویترز، کشورهای عضو اوپک تولیدات نفت خود را در ماه سپتامبر افزایش داده اند. 

در هفته ی اخیر، بهای نفت به دنبال تنش های کردستان عراق پس از همه پرسی و نیز تهدید ترکیه به منع صادرات نفت اقلیم کردستان، افزایش پیدا کرد.  از عوامل موثر افزایش قیمت نفت در هفته ی اخیر می توان به توافق نامه مشترک میان اوپک و دیگر تولید کننده نفت مبنی بر کاهش عرضه نفت جهانی اشاره کرد.

اگرچه، کشورهای تولید کننده نفت خاورمیانه براین باورند که افزایش تقاضا پس از طوفان هاروی و نیز از سرگیری تولید نفت شیل موجب تضعیف بهای نفت می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=135139
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه