میهن صنعت :

کاهش مصرف سوخت با پاراکس ایرانی

میهن صنعت : سرپرست تیم سازنده خودروی هیبریدی پاراکس گفت: این خودرو بر اساس پلت فرم خودروی پراید ساخته شده است و استفاده از آن موجب می شود که مصرف سوخت تا 40 درصد کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، حسین زیارتی افزود: سیستم انتقال قدرت و بدنه این خودرو متفاوت وشتاب آن 55 درصد بیش از خودروی پراید است.

زیاری اظهار داشت: ترکیب موتور الکتریکی و موتور احتراقی در خودروهای هیبریدی موجب می شود که موتور احتراقی در حالت بهینه کار کند و در نهایت سوخت کمتری مصرف شود که در خودروی پاراکس نیز این کار انجام شده است.

فارغ التحصیل کارشناس ارشد مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: خودروی پاراکس در سه حالت تمام برقی، تمام اسپرت و تمام هیبریدی طراحی شده است. در حالت تمام برقی، خودرو مانند خودروی برقی عمل می کند و تنها با انرژی الکتریکی حرکت می کند. در حالت تمام اسپرت هدف افزایش شتاب و سرعت بیشینه (تا200 کیلومتر در ساعت) بوده است و حالت تمام هیبریدی با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی شده است.
به گفته وی این خودرو در حالت الکتریکی در مدت زمان نیم ساعت با برق شهری شارژ می شود و سپس تا 40 کیلومترمی تواند مسیر بپیماید.

وی در مورد تولید انبوه این نوع خودرو به ایرنا گفت: این خودرو یک پروژه تحقیقاتی است که بعد از ساخت نمونه تجاری ودر مرحله بعدی به تولید انبوه خواهد رسید اما متاسفانه صنایع بزرگ برای تجاری و تولید انبوه این نوع خودرو تاکنون حمایتی نکرده اند.

به گفته زیارتی خودروی پاراکس در مسابقات ملی طراحی خودرو در سال 91 از بین 55 تیم، مقام نخست را به خود اختصاص داد و قرار است در مسابقات بین المللی طراحی خودروهای خورشیدی استرالیا ( اردیبهشت ماه 92 ) شرکت کند.

تیم سازنده خودروی پاراکس شامل 16 نفر از فارغ التحصیلان کشور در رشته های مکانیک، برق، کنترل، قدرت، نرم افزار و صنایع است. این تیم در مدت زمان هفت سال پاراکس را طراحی کرده اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13489
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه