میهن صنعت :

کاهش پلکانی تعرفه واردات خودرو/ حذف رقابت با ادغام خودروسازان

میهن صنعت : رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه با ادغام خودروسازان رقابت از بین می رود درباره کاهش تعرفه واردات خودرو ،گفت: تعرفه واردات خودرو باید با برنامه و پلکانی کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا رحمانی در گفت و گو با  خانه ملت با اشاره به بحث های مطرح شده در خصوص ادغام خودروسازان تصریح کرد: تیرا‍ژ تولید خودرو و قیمت تمام شده بحث اصلی خودروسازان در دنیا است اما در خصوص ادغام خودروسازان این سوال مطرح است که کدام کشورها در ادغام شرکت های خودروسازی موفق بوده اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورها نسبت به اقتصادی کردن تولید خود اقدام کرده اند، گفت: البته به جای اینکه حدود 35 خودروساز داشته باشیم باید دو الی سه خودروساز برای افزایش رقابت بین خودروسازان در کشور فعالیت کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: لازمه رقابت وجود حداقل دو الی سه خودروساز در داخل کشور است.

رحمانی ادامه داد: با توجه به  اینکه تولید اقتصادی و کاهش هزینه ها  مهم است، اما رقابت نیز یک اصل مهم تلقی می شود که با وجود چند واحد امکان پذیر است نه یک واحد.

وی درباره کاهش تعرفه واردات خودرو گفت: کاهش به یکباره تعرفه واردات خودرو به صلاح نیست بلکه تعرفه ها باید با برنامه کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه هیچ کجای دنیا بازارهای مهم خود را به راحتی در اختیار دیگران نمی گذارند، تاکید کرد: کاهش تعرفه تا یک حد معقول و با برنامه به طوری که منجر به بهسازی خودروسازی صنایع و افزایش کیفیت شود قابل قبول است اما اگر تعرفه واردات صفر شود خودروهای چینی به کشور وارد می شوند و بی کیفیت تر از خودروهای داخلی است.

 

تولید 12میلیون تنی فولاد ایران در صد واحد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه در صنعت فولاد نیز بیش از صد تولید واحد فولاد داریم اما کره جنوبی با 55 میلیون تن تولید فولاد تنها سه واحد فولاد دارد، ادامه داد: این در حالی است که در تولید فولاد در ایران سالانه 12 تا 13 میلیون تن است اما حدود صد واحد تولیدی داریم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25476
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه