میهن صنعت گزارش می دهد:

کاهش 2 درصدی قیمت جهانی نفت

در روز جمعه، پس از افزایش چند هفته ای بهای نفت طی 16 ماه اخیر، قیمت نفت به دنبال نگرانی های در خصوص عرضه پیش از تقاضا و نیز آغاز استخراج تولید کنندگان، با کاهش 2 درصدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت خام برنت LCOc1 با کاهش 2.4 درصدی به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 62 سنت معامله شد و پس از روند رو به رشد 5 هفته ای خود، در هفته جاری 3.3 درصد افت کرد.

قیمت نفت خام  CLc1 اینترمیدیت غرب تگزاس آمریکا (WTI) 1.54 دلار کاهش داشت و هر بشکه نفت خام، 49 دلار 29 سنت معامله شد.

مقامات روسیه در پی اظهارات رییس جمهور ولادمیر پوتین در هفته ی اخیر اعلام کردند، پوتین هیچ گونه پیشنهادی را در خصوص تمدید قرارداد جهانی مبنی بر کاهش عرضه مطرح نکرده اما وی طی اظهارات خود عنوان کرد که این امکان وجود دارد.

وزیر انرژی عریستان در روز سه شنبه بیان نمود، امکان تمدید قرارداد کاهش عرضه نفت جهانی تا پایان سال 2018 وجود دارد و ما نسبت به تمدید این توافق نامه "انعطاف پذیر" هستیم.

اگرچه تولیدات نفت آمریکا به 9.56 میلیون بشکه نفت رسیده و روند رو به رشد صادرات نگرانی ها را برای عرضه بیش از تقاضا افزایش داده است.

بنا به گزارشات سازمان ایمنی و محیط زیست آمریکا، با آمدن طوفان گرمسیری، پیش بینی می شود درماه های آینده، 70 درصد از تولیدات نفت و گاز پالایشگاه تحت تاثیر قرار بگیرد و میزان صادرات کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=135457
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه