میهن صنعت :

کاهش 3درصدی نرخ بیکاری البرز درسه ماه و یک گام تاایجاد60 هزارفرصت شغلی

استاندار البرز با اعلام کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری در استان در سه ماه اخیر، گفت: از سقف تعهد 33 هزار فرصت شغلی به رقم نزدیک به 45 هزار شغل نزدیک شده ایم و بنا بر این گذاشته ایم تا به رکورد 60 هزار فرصت شغلی برسیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  محمد علی نجفی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت برگزار شد، اظهار داشت: در هفته اخیر در سمینار ملی با وزیران کشور و مدیران عامل بانک ها و در نهایت در دیدار با رییس محترم جمهوری در زمینه اشتغال ماحصل تصمیمات و اختیاراتی که به استان ها داده شده در روزهای آتی تشریح می شود.
وی افزود: در حوزه صنعت و معدن نیز اختیاراتی به استان واگذار شده است. در بحث اصلاح قوانین نیز تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.
رییس کارگروه اشتغال استان با اشاره به پیگیری مسائل استان در سمینار ملی استانداران تصریح کرد: تلاش های خوبی در استان صورت گرفته و اینکه بشود هر فارغ التحصیل یک هنر به دست آورد تا دغدغه شغلی نداشته باشد نیز مورد تاکید و تصویب رییس جمهوری قرار گرفته است.
وی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی ادامه داد: در استان در خصوص استفاده از منابع آبی کم و تولید محصولات ارگانیک گام های خوبی برداشته شده است که بیشتر آنها با سرمایه شخصی صورت گرفته و باید مورد حمایت قرار گیرند.
نجفی با اشاره به استقرار صنایع دانش بنیان، فناور و هایتک در استان گفت: برای تقویت زیرساخت های بازاریابی و توسعه فروش تولیدات باید اقداماتی در شورای استانی اجرا شود.
وی ادامه داد: پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی و‌شرکت های نوین در استان البرز وجود دارد و دانشگاه های کاربردی نظیر پردیس کشاورزی باید به این موضوع ورود پیدا کنند.
نجفی بیان کرد: در استفاده از تسهیلات اعتباری بانکی جزو استان های برتر هستیم و این روند باید تداوم پیدا کند و امروز هم نیاز کشاورز است که به این بخش بپردازیم.
نجفی همچنین اظهار داشت: طرح هایی نظیر طرح تکاپو باید به جریان بیفتد که در البرز شروع شده و تا آخر تیرماه تمام منابع اعتباری باید جذب شود‌.
وی ادامه داد: جلسه ویژه ای با حضور دهیاران و مسئولان ملی برای تقویت اشتغال روستایی خواهیم داشت از سویی تکلیف بانک های تعلل کننده نیز باید روشن شود.
وی با بیان اینکه بانک های استان در این زمینه همکاری داشته اند، بیان کرد: در مشاغل خانگی هم‌جلسه ویژه ای تشکیل داده شود و تکلیف بانک هایی هم که تعلل می کنند روشن شود.
استاندار البرز افزود: تا اسفند ماه 21 هزار و 500 شغل در بخش صنعت باید محقق شود.
نجفی با بیان اینکه 823 میلیارد تومان از منابع خوب استان برای تحقق اشتغال بخش صنعت است، گفت: ما می توانیم اشتغال استان را به 65 هزار شغل به صورت صددرصد برسانیم و موجی از این حرکت به راه خواهد افتاد.
وی افزود: نرخ بیکاری یک فصل تا 3 درصد پایین خواهد آمد که در کشور بی نظیر است و بسیار سخت است که بشود این آمار را تثبیت کرد.
نجفی با بیان اینکه توجه به نوسانات ارزی از مشکلات فعلی تولید است، گفت: کسانی که توان مقاومت نسبت به این نوسانات ندارند، آسیب می بینند که با حمایت دولت و تلاش برای تثبیت نرخ ارز برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه دستگاه ها در این بخش خوب عمل می کنند، بیان کرد: جلسات استان همانند اشتغال فراگیرتر باشد و نیازها مصوب شود.
/ایرنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=146919
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه