میهن صنعت:

کدام خودروها رکورددار افزایش و کاهش قیمت در آخر سال هستند

میهن صنعت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازار خودرو کمی از رخوت هفته های گذشته دور شده است. در این بین برخی تولیدات داخلی به خاطر تقاضای بیشتر، گران تر از قبل خرید و فروش می شوند که رکورددار آن ها پژو پارسبا 1.5 میلیون تومان افزایش قیمت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازار خودرو کمی از رخوت هفته های گذشته دور شده است. در این بین برخی تولیدات داخلی به خاطر تقاضای بیشتر، گران تر از قبل خرید و فروش می شوند که رکورددار آن ها پژو پارسبا 1.5 میلیون تومان افزایش قیمت است.

البته بعضی مدل های داخلی هم بودند که به دلایلی مجبور به کاهش قیمت شدند. از بین وارداتی ها هم به جز موارد خاص، اکثر مدل های پرفروش و محبوب کاهش قیمت داشتند و مهم ترین آن ها مربوط به افت هشت میلیون تومانی IX55 کره ای است.

گران شده ها

از ابتدای هفته تاکنون برخی مدل های مطرح داخلی از موقعیت استفاده کرده و توجهی روی ارزش خود کشیدند. همچنین برخلاف روال معمول تعداد محدودی از مدل های وارداتی هم به خاطر تقاضای بازار، کمی گران تر از قبل شدند. از بین تولیدات سایپا می توان به افزایش ۳۰۰ هزار تومانی پراید ۱۳۱ تیپ EX اشاره داشت.

برادر هاچ بک این خودرو یعنی ۱۱۱ در تیپ EX هم رشد ۲۰۰ هزار تومانی را ثبت کرد و به ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. با این حال جدیدترین دست پخت این شرکت با نام تیبا بیشترین سیر صعودی در بین محصولات این شرکت را تجربه کرده و توانست ۶۰۰هزار تومانی روی ارزش نهایی خود بکشد.

از سوی دیگر محصولات ایران خودرو هم برای عقب ماندن از قافله سیر صعودی را در پیش گرفتند در این بین ساده ترین تیپ سمند یعنی SE چیزی حدود ۴۰۰ هزار گران تر شد خودرویی که تا پیش از این نه تنها رشد آن چنانی را تجربه نمی کرد بلکه گاهی با افت قیمت فاحشی هم روبه رو می شد پژو ۲۰۶ نیز مثل همیشه به خاطر تقاضای بازار به بالا رفتن فتیله قیمتش نه نگفت و این بار افزایش ۵۰۰ هزار تومانی را در تیپ ۲ خود ثبت کرد و باید برای خریدش ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی کنار گذاشت.

اگر هم خواهان خرید پژو ۴۰۵ هستید باید حدود ۳۰۰ هزار تومانی روی مبلغ پس انداز خود بگذارید. با این حال رکورددار افزایش قیمت در بین تمامی محصولات تولید داخل، پژو پارس است این سدان شهری با افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی طی چند روز گذشته به ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در تیپ سال خود رسید.

اگر هم سری به محصولات وارداتی بزنیم باید سراغ مزدا ۲ را گرفت. این ژاپنی کوچک که توانایی خوبی برای تردد در ترافیک روزانه دارد برخلاف اکثر هموطنانش دو میلیون تومان گران تر شد. مزدا ۲ در حال حاضر چیزی حدود ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

ارزان شده ها

به گزارش جوان ایرانی در بین وارداتی هایی تردید بیشترین کاهش بازار مربوط می شود به هیوندای وراکروز کره ای که ناگهان هشت میلیون تومان افت قیمت پیدا کرد با این حال این شاسی بلند هنوز هم گران است و ۲۲۳ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

پشت سر آن هم رقبایی از کیا موتورز با نام های اپتیما و سورنتو دیده می شود که به ترتیب حدود دو و چهار میلیون تومانی از ارزش شان کاسته شد.

سانگ یانگ رکستون هم به عنوان یکی از بی حاشیه ترین SUVهای بازار دو میلیون تومان ارزان تر فروخته می شود. از بین محصولات ایران خودرو نیز ویتارا کلاس ۵ دنده دستی، یک میلیون و ۱۰۰ و مدل کلاس ۸اتومان سه میلیون تومان در سراشیبی قرار گرفتند و در ادامه تیانا و ماکسیما از بین پارس خودروهایی بودند که هر کدام یک میلیون تومان از قیمت شان کم شد. در انتها مگان را با ۴۰۰ و تندر ۹۰ را با ۲۰۰ هزار تومان افت قیمت می بینیم.

این روزها بازارر خودرو نسخه های متفاوتی را برای مدل های مطرح می پچید. پژو پارس بی حاشیه با 1.5 میلیون تومان رشد، رکورددار افزایش قیمت بود. آن هم در حالی که بعد از مدت ها تندر ۹۰ مجبور به عقب نشینی در بازار شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43950
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه