کدیلاک Cien؛ خودروی آینده از گذشته
پیش از شورولت کوروت C8 که در حال حاضر نور چشم GM شده است، در نمایشگاه دیترویت سال 2002، کدیلاک به مناسبت 100 سالگرد تولد خود یک خودرو کانسپت موتور وسط به دنیا معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پیش از شورولت کوروت C8 که در حال حاضر نور چشم GM شده است، در نمایشگاه دیترویت سال 2002، کدیلاک به مناسبت 100 سالگرد تولد خود یک خودرو کانسپت موتور وسط به دنیا معرفی کرد. این خودرو حداقال 10 سال از زمان خود جلوتر بود و در مقایسه با کوروت C8 که چند روز پیش رونمایی شد قویتر و زیباتر است.
کدیلاک سین از یک پیشرانه 12 سیلندر 7.5 لیتری تنفس طبیعی سود میبرد که توان تولید 750 اسب بخار قدرت و 881 نیوتن متر گشتاور را داراست. این نیرو توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. طراحی این خودرو در لندن و توسط سایمون کاکس که خودروهایی مانند ایسوزو Vehicross و ساترین اسکای را طراحی کرده انجام شد و سر آغاز فصل جدید از طراحی کدیلاک شد. این سبک از طراحی تا به امروز نیز ادامه دارد و هنوز در بسیاری از مدلهای کدیلاک خطوط برجسته و تیز دیده میشود.
Cien قویترین خودرو تولیدی کدیلاک محسوب میشود، در آن زمان قویترین کوروت C5 با پکیج ZR1 405 اسب بخار نیرو تولید میکرد که با اختلاف از این خودرو کندتر و ضعیفتر بود. سین در مدت زمان 3.5 ثانیه میتوانست از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در ادامه حداکثر سرعت آن به 350 کیلومتر بر ساعت میرسید. سه سال بعد از معرفی این خودرو در نمایشگاه دیترویت، مایکل بی، کارگردان به نام سینما از سین در فیلم the island استفاده کرد. در سال 2014 نیز این کارگردان در فیلم ترنسفورمرز باز هم از این خودرو استفاده کرد تا نشان دهد علاقه خاصی به سین دارد.
سین در بازیهای ویدئویی مانند میدنایت کلاب، گرن توریسمو و آسفالت نیز حضور داشته است. کدیلاک هیچوقت این خودرو را تولید نکرد و مانند اسکالا، سیل، المیراژ و…. به فراموشی سپرده شد. حالا با تولید کوروت موتور وسط که دههها طول کشید تا سرانجام این خودرو تولید شود، به نظر شما باید منتظر یک کدیلاک موتور وسط با نام سین در سال 2019 باشیم؟ اگر این اتفاق بیافتد منطقی خواهد بود.
انتهای پیام/