«میهن صنعت»:

کشف معدن فلزات کمیاب در نروژ

اداره نفت نروژ (NPD) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک تیم تحقیقاتی داخلی موفق به کشف ذخایر زیادی از فلزات و مواد معدنی کمیاب در بستر آب‌های این کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از راشاتودی، اداره نفت نروژ (NPD) روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک تیم تحقیقاتی داخلی موفق به کشف ذخایر زیادی از فلزات و مواد معدنی کمیاب در بستر آب‌های این کشور شده است.

طبق گزارش ها، این کشف بزرگ به یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز جهان، نوید استخراج مقادیر «قابل توجه» مواد معدنی، از مس گرفته تا فلزات خاکی کمیاب را می‌دهد.

کیرستی داهل، مدیر بخش فناوری و تجزیه و تحلیل اداره نفت نروژ گفت: از فلزات موجود در بستر دریا در منطقه مورد مطالعه، منیزیم، نیوبیم، کبالت و مواد معدنی کمیاب خاکی در فهرست مواد معدنی حیاتی کمیسیون اروپا یافت می‌شوند.

هشدار غول انرژی نروژ درباره کمبود گاز در اروپا

بر اساس برآوردهای اولیه، سولفیدهای چند فلزی در مناطق دورافتاده دریای نروژ و دریای گرینلند شامل 38 میلیون تن مس می‌شود که تقریباً معادل دو برابر حجم استخراج شده در جهان در طول یک سال است. این ذخایر همچنین شامل 45 میلیون تن روی، 2317 تن طلا و 85000 تن نقره است.

تخمین زده می‌شود که پوسته‌های منگنزی که در طی میلیون‌ها سال روی سنگ‌های بستر دریا رشد کرده‌اند، حدود 24 میلیون تن منیزیم، 3.1 میلیون تن کبالت و 1.7 میلیون تن سریم، یک فلز خاکی کمیاب که در آلیاژها استفاده می‌شود، را در خود پنهان کرده باشند.

بر اساس این گزارش، این ذخایر همچنین حاوی 8.4 میلیون تن تیتانیوم، 1.9 میلیون تن وانادیم و همچنین سایر فلزات خاکی کمیاب مانند نئودیمیم، ایتریم و دیسپروزیم ارزیابی شده‌اند.

داهل گفت: مواد معدنی کمیاب گران قیمت مانند نئودیمیم و دیسپروزیم برای آهنربا در توربین های بادی و موتور خودروهای الکتریکی بسیار مهم هستند.

نروژ در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است که آیا مناطق فراساحلی خود را به روی استخراج معادن در اعماق دریا باز کند یا خیر، فرآیندی که نیاز به تصویب پارلمان این کشور دارد و نگرانی های زیست محیطی را برانگیخته است.

فعالان محیط زیست از اسلو خواسته اند تا اکتشاف مواد معدنی در بستر دریا را تا زمانی که مطالعات بیشتری برای درک موجودات زنده در بستر دریا و تأثیر معدن بر آنها انجام شود، به تعویق بیاندازد./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=257945
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه