میهن صنعت :

کمک بلاعوض سه میلیون تومانی به مالکان خودروهای فرسوده

میهن صنعت : حسین هاشمی از کمک بلاعوض سه میلیون تومانی به مالکان خودروهای فرسوده خبر داد و گفت: در حال حاضر دولت یک و نیم میلیون تومان کمک بلاعوض بابت هر خودرو به مالکان می‌دهد.

ه گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین هاشمی، نامزد شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب که در حال حاضر یکی از مشکلات شهر تهران بحث آلودگی هوا است، گفت: طی 8 سال اخیر اقدام مناسبی توسط شهرداری برای رفع آلودگی هوا انجام نشده و اگر هم فعالیت صورت گرفته کارساز نبوده است.

هاشمی افزود: طبق تحقیقات مرکز پژوهش در ژاپن آلودگی هوا 5 سال از عمر شهروندان تهرانی را می کاهد.

وی با بیان این مطلب که دو رویکرد می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند، گفت: رویکرد اول توسعه حمل و نقل عمومی پیشرفته، کارآمد، ارزان و دسترس همه مردم تهران است.

نامزد شورای شهر ادامه داد: در حال حاضر شبکه حمل و نقل تهران کامل نیست و بسیاری از مناطق شهری تهران دسترسی کامل و کارآمد به حمل و نقل ندارند.

هاشمی رویکرد دوم برای حل مشکل ترافیک تهران را این طور بیان کرد: 80 درصد آلودگی تهران ناشی از آلاینده های ناشی از ناوگان حمل و نقل شهری و عمومی است که از جمله می‌توان به خودروهای سواری، موتوری، تاکسی، اتوبوس و مینی بوس اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: خودروهای فرسوده نقش پررنگی در افزایش آلودگی هوا دارند یک خودروی فرسود معادل 30 خودرو آلاینده تولید می‌کنند.
 
هاشمی با اشاره به این‌که برنامه ما در شهرداری برنامه عملیاتی است، گفت: نوسازی 200 هزار خودروی فرسوده تهران با تسهیلات و کمک‌های بلاعوض یکی از برنامه‌های ما در شورای شهر است. در حال حاضر دولت یک و نیم میلیون تومان کمک بلاعوض بابت هر خودرو به مالکان آن می‌دهد همچنین مراکز اسقاط خودرو بابت لاشه خودرو 500 الی 700 هزار تومان به مالکان می‌دهد.

این نامزد شورای شهر تصریح کرد: در صورتی‌که در شورای شهر منتخب شوم موضوع آلودگی تهران به‌صورت موضوعی ویژه دنبال خواهم کرد.

وی با بیان این‌که سالیانه 100 هزار میلیارد تومان در آمد زایی ترافیک شهرداری است، گفت: برای انگیزه بیشتر در مالکان خودروهای فرسوده و خارج کردن آن‌ها از حمل و نقل کشور یک میلیون تومان ازبودجه 12 هزار میلیاردی شهرداری به این مالکان تعلق می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19509
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه