میهن صنعت :

کم کاری در خصوص تدوین استراتژی صنعت خودرو در کشور

میهن صنعت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کم کاری ها در خصوص تدوین استراتژی صنعت خودرو گفت: درتدوین استراتژی ها بصورت عام و تدوین استراتژی خودرو به صورت خاص علیرغم تسهیلات قانونی استنکاف می شود.

به گزارش میهن صنعت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کم کاری ها در خصوص تدوین استراتژی صنعت خودرو گفت: درتدوین استراتژی ها بصورت عام و تدوین استراتژی خودرو به صورت خاص علیرغم تسهیلات قانونی استنکاف می شود.

ایرج ندیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرودر خصوص دلایل عدم تدوین این استراتژی گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن استراتژی در کل مجموعه صنعت کشور و فقدان سیاست های کلی در این مجموعه هنوز استراتژی برای صنعت خودرو کشور تدوین نشده و بدون پیش فرض های ثابت نمی شود استراتژی برای صنعت خودرو کشور نوشت.

وی افزود:  این عدم هماهنگی در مجموعه های اقتصادی کشور و از جمله صنعت خودرو بطور خاص وجود دارد و به همین منظور نمی توانیم برای شرایط نامعلوم قانون تولید کنیم.

وی تصریح کرد: سند استراتژی صنعت خودرو برنامه پنج ساله است که دست آوردهای جدیدی  که در این صنعت وجود دارد باید در این سند لحاظ شود و از لحاظ پلت فرم و ظاهر خودرو هر ساله آخرین دستاوردها بازنگری شود.

ندیمی افزود: اگر قرار است کشور به یکی از قطبهای خودروسازی در آسیا تبدیل شود با شیوه های گذشته نمی توان شرکت های خودروسازی را اداره کرد بلکه برنامه ها باید به نحوی تنظیم شود که شرکت های خودروساز تا سه سال آینده به تولید 3میلیون خودرو دست یابند و برنامه ای نیز برای صادرات ارائه دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:با توجه به اینکه شیوه ها متفاوت است ولی اهداف کلی مشخص است و در صورت هر گونه تغییرات اهداف کلی تغییری نخواهند کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5789
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه