میهن صنعت:

کوتاه‌ترین مسیر اتصال شمال به جنوب، در مراحل پایانی کار عمرانی

میهن صنعت: معاون وزیر راه و شهرسازی از طی شدن آخرین مراحل از آماده‌سازی راهی خبر داده که به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب از آن نام برده می‌شود راهی که مسیر فعلی را نزدیک به 200 کیلومتر کوتاه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید اخیر خود از راه اصلی دامغان – گلوگاه از این راه به عنوان مسیری نام برده که در آینده‌ای نزدیک در مسیر ترانزیتی کشور تغییراتی بنیادین به وجود خواهد آورد.

این راه که باقیمانده از کریدور راهی بزرگی شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود بناست در نهایت بندر شهید رجایی را در خلیج فارس به استان مازندران و بندر امیرآباد متصل کند. این مسیر که بناست در نهایت با طول هزار و300 کیلومتر افتتاح شود با حرکت میان‌بر از برخی استان‌های کشور نزدیک به 200 کیلومتر مسیر اتصال این دو بندر اقتصادی مهم را کوتاه خواهد کرد.

پیش از این معاون شرکت ساخت در گفت‌وگو با ایسنا تفاوت این راه با دیگر جاده‌های فعال در کشور را دور زدن شهر تهران عنوان کرده بود به این طریق که به جای عبور از شهر تهران و سپس وارد شدن به محدوده استان مازندران از طریق یک میان‌بر به شهر دامغان رسیده و از طریق گلوگاه به بندر امیرآباد متصل می‌شود. این راه مهم که پیش از این وزیر راه و شهرسازی نیز از آن به عنوان راهبردی مناسب برای کاهش چند صدهزار لیتری مصرف سوخت نام برده بود بناست در آینده‌ای نزدیک و با تکمیل شدن راه دامغان به گلوگاه به زیر بار ترافیک برود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت این راه هم اکنون از مسیر بندرشهید رجایی تا یزد به شکل بزرگراهی در جریان است و در ادامه تا دامغان راه اصلی است و این مسیر از دامغان به گلوگاه در استانهای سمنان و مازندران به شکل راه اصلی در دست ساخت است. کوتاهی این مسیر مزایای مهمی از جمله کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک خودروها، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش زمان سفر و جلوگیری از اتلاف منابع را برای کشور به وجود خواهد آورد از این رو تکمیل شدن این کریدور که کوتاه‌ترین راه اتصال دریایی خلیج فارس به قسمت‌های شرقی استان مازندران است از اولویت‌های اصلی وزارت راه بوده و در طول ماه‌های گذشته بارها بر لزوم تکمیل آن تاکید شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=61049
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه