"اختصاصی میهن صنعت"

کولیوس، پرچم دار شعار “پیش رو در کیفیت” شیک ترین خودروساز داخلی

میهن صنعت : صبح روز پنجشنبه در مراسمی خودرو جدید پارس خودرو در سایپا کاشان در معرض آزمون خبرنگاران حوزه صنعت خودرو قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صبح روز پنجشنبه در مراسمی خودرو جدید پارس خودرو در سایپا کاشان در معرض آزمون خبرنگاران حوزه صنعت خودرو قرار گرفت.

پارس خودرو که بنیانگذار اینگونه مراسم تست خودرو در ایران می باشد، شهامت در معرض انتقاد قرار دادن خودرا به رخ دیگر رقبای خود کشید و بار دیگر در مراسمی که نخبگان صنعت خودرو حضور داشتند، کولیوس را به دست خبرنگاران تخصصی این صنعت سپرد تا مورد آزمون قرار گیرد.

قبل از شروع تست جاده خودرو، مدیران ارشد پارس خودرو،سایپا و سایپا کاشان در سالن کنفراس این مجموعه به معرفی فنی خودرو و امکانات ویژه آن پرداختند.

این خودرو پس از تست توسط خبرنگاران رضایت کامل آنها را جلب نمود و بار دیگر پارس خودرو سربلند از آزمون کیفیت بیرون آمد.

شیک ترین خودروساز داخلی در شرایطی که جو تاسف‌بار خودروهای چینی با ظاهری فریبنده بازار را احاطه کرده اند و متاسفانه مسئولین نسبت به این امر کاملا بی اعتنا می باشند، یک خودرو به روز بازار اروپایی با استانداردهای روز جهان را وارد ایران کردند تا به شعار "پیش رو در کیفیت" خود جامعه عمل بپوشانند.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/%da%a9%d9%88%d9%84%db%8c%d9%88%d8%b32.jpg

کولیوس محصولی مشترک از رنو نیسان محسوب می شود که به گیربکس CVT مجهز است و از پیشرانه ای 2.4 لیتری با قدرت 172 اسب بخار نیرو می گیرد.

پارس خودرو مدل 2014 و فیس لیفت شده کولیوس را وارد ایران کرده که همین مهم وجه تمایز ویژه این خودروساز داخلی با شرکت واردکننده نگین خودرو به حساب می آید.

کولیوس یک محصول استراتژیک در بازارهای درحال توسعه می باشد وخطوط تولید این خودرو در کشورهایی نظیر، کره جنوبی، روسیه و هند دایر هستند.

از مهمترین امکانات و ویژگی های ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به سامانه هشدار دهنده نقاط کور،کروز کنترل،تهویه مطبوع اتوماتیک و دو منطقه ای،حسگر باران،ترمز دستی الکترونیکی (این تکنولوژی برای اولین بار توسط پارس خودرو وارد ایران شد)،فرمان حساس به سرعت، سیستم صوتی با قابلیت کنترل از روی فرمان، 6 ایربگ، رینگ های 18 اینچی، سقف پانوراما و هشدار دهنده وجود موانع جلو و عقب اشاره کرد که در خودروهای مشابه در این کلاس فوق العاد می باشند.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/%da%a9%d9%88%d9%84%db%8c%d9%88%d8%b31.jpg

این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه اروپایی یورو ان کپ (EURO N CAP) شده است.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/kolios_mihansanat7.jpg

به گزارش میهن صنعت، پیش فروش این خودرو تا کنون دو مرتبه توسط پارس خودرو اعلام شده که در مدت زمان کوتاهی تمامی خودروها به فروش رفته اند که این امر نشان دهنده ی استقبال گسترده مشتریان از این محصول و امکانات خاص آن میباشد.

مشخصات فنی:

طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر)

4520 /2120/1695

وزن خالص (کیلوگرم)

1655-1765

ظرفیت باک (لیتر)

65

انتقال قدرت

چهار چرخ متحرک AWD

مشخصات پیشرانه

چهار سیلندر 2.5 لیتری با سامانه بازو بسته شدن متغییر سوپاپ ها

حداکثر قدرت تولیدی (اسب بخار)

171/2 در 6000 دور

حدکثر گشتاور تولیدی (نیوتن متر)

226 در 4400 دور

گیربکس

6 سرعته ضریب متغییر CVT

ترمز ها

دیسکی خنک شونده به همراه ABS و EBD، EBA ، ESP

شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت (رسمی)

9.3 ثانیه

مصرف سوخت در سیکل ترکیبی (رسمی)

9.5 لیتر در یکصد کیلومتر

حداکثر سرعت (رسمی)

185 کیلومتر بر ساعت

قیمت عرضه توسط پارس خودرو

162 میلیون تومان

 

گزارش از بهنام وحیدی خبرنگار اعزامی میهن صنعت به کاشان

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28586
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه