میهن صنعت:

گرانترین خودروهای 2014+تصاویر

میهن صنعت: خرید خودرو برای بیشتر مردم، کار سختی به نظر نمی‌رسد. در ابتدا به حساب بانکی شان نگاه می‌کنند و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارند، بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند. اما در خودروهای این لیست، بحث از چند ده یا چند صد میلیون تومان نیست، بلکه بحث

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت،  به نقل از اکونیوز علاوه بر این، خودروهای چند میلیون دلاری، معمولأ در تعداد محدود تولید می‌شوند. برای مثال فراری لافراری را در نظر بگیرید که 1.3 میلیون دلار قیمت دارد اما تنها 499 دستگاه از آن تولید خواهد شد که اولویت با مشتریان سابق و خوشنام فراری خواهد بود. بنابراین، انتخاب یک خودرو چند میلیون دلاری، برای ثروتمندان نه تنها کار آسانی نیست بلکه سخت هم به نظر می‌رسد و همین امر است که آنها را خاص و متمایز می‌کند.
این خودروها هم‌چون تابلو مونالیزا، خاص و منحصربه‌فرد هستند و عادلانه نیست اگر آنها را تنها پوسته‌ای روی شاسی آهنی و چهار چرخ فرض کنیم. این ابر خودروها، بیش از یک خودرو معمولی را عرضه می‌کنند و کمتر کسی درک و البته پول آن‌را دارد! تعداد 10 خودرو حاضر در این لیست همگی اسپرت هستند و شتاب صفرتاصد آنها، از یک یوزپلنگ تازه نفس هم کمتر است. بیایید به اتفاق به مرور گران‌ترین ابرخودروهای سال 2014 بپردازیم.
 
10. McLaren P1
1.1 میلیون دلار

سازنده سوپراسپرت F1 که برای مدت زمان مدیدی با حداکثر سرعت 370 کیلومتر بر ساعت عنوان سریع‌ترین خودرو دنیا را در تملک داشت، با عرضه ابراسپرت P1، سعی دارد تا موفقیت‌های پیشین خود را مجددأ کسب کند.
 


در پشت راننده و سرنشین، یک موتور 8 سیلندر خورجینی تویین توربو با 3.8 لیتر حجم خفته است که با پیوستن به یک موتور الکتریکی، می‌تواند 903 اسب بخار نیرو و 664 پوند فوت گشتاور را تولید کند. مک‌لارن P1 هم‌چنین از سامانه بازیابی انرژی KERS بهره می‌برد که استفاده از آن تا پیش از P1 تنها در خودروهای فرمول یک رایج بود. این ابراسپرت به پشتوانه نیروی محرکه الکتریکی تنها 14.5 کیلومتر را می‌تواند بپیماید.
برخلاف F1، حداکثر سرعت هیولای جدید مک‌لارن به 349 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما در کمتر از 3 ثانیه از سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب صفر تا 293 کیلومتر بر ساعت آن در تنها 16.5 ثانیه صورت می‌پذیرد که تقریبأ دو برابر سریع‌تر از فراری 458 ایتالیا است. تولید این ابراسپرت بریتانیایی، به 375 دستگاه محدود خواهد بود و تنها تعداد اندکی از آنها باقی مانده است.

 
9. Venom Hennessey GT
1.1 میلیون دلار

هیجان و آدرنالین مهندسین هِنِسی به قدری بالاست که خودرویی را ساخته‌اند که می‌تواند 436 کیلومتر بر ساعت سرعت برود. تلاش تحسین‌برانگیز آنها، حتی بوگاتی ویرون را نیز شرمنده کرده و قوانین فیزیک و آیرودینامیک را به چالش کشیده است. ونوم جی‌تی، اولین خودرو تولیدی هِنِسی بوده زیرا این کمپانی واقع شده در تگزاس، تا پیش از این، تنها یک تیونر بود.
 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=69205
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه