«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

گرندپری آلمان: چیه این فرمول یک اصلا؟

دور یازدهم مسابقات فرمول یک دیروز در آلمان برگزار شد. ای کاش عادل فردوسی پور وظیفه گزارشگری را بر عهده داشت تا در این گرندپری از جمله معروف" چیه این فرمول یک اصلا" استفاده کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دور یازدهم مسابقات فرمول یک دیروز در آلمان برگزار شد. ای کاش عادل فردوسی پور وظیفه گزارشگری را بر عهده داشت تا در این گرندپری از جمله معروف" چیه این فرمول یک اصلا" استفاده کند. مسابقه هوکنهایم آلمان اینقدر جذاب بود که می‌توان آن را با کامبک رویایی بارسلونا در مقابل پی اس جی مقایسه کرد.

فراری در تمرین‌ها خوب بودند اما مانند تمامی گرندپری‌ها که فراری با مشکل رو به رو می‌شود این بار نیز خودرو فتل با مشکل توربو رو به رو شد و لکلرک نیز مشکل سوخت رسانی پیدا کرد تا رده‌های مهمی از دست بدهند و همیلتون به راحتی پیشتاز در شروع مسابقه باشد. از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد که باران در آلمان برای تیم‌ها مشکل ساز شود که همینطور نیز شد و تیم‌ها سه دور پشت سر سیفتی کار مسیر پیست را طی کردند. در لحظه استارت همیلتون توانست پیشتازی خودش رو حفظ کنه اما ورشتاپن رده از دست داد و بوتاس توانست با وجود اینکه در پیچ یک از مسیر خارج شد یک رده به دست بیاورد. دور اول خودرو‌ها اینقدر به یکدیگر نزدیک بودند که بیننده هر آن انتظار یک تصادف دسته جمعی را داشت.

در دور اول فتل که از رده آخر شروع کرده بود به رده 14 و لکلرک نیز به رده 6 صعود کرده بود. هالکنبرگ و رایکونن نیز از رانندگانی بودند که توانستند در استارت به ترتیب 4 و 2 رده به دست بیاورند. اولین قربانی باران سرجیو پرز بود که با دیوار برخورد کرد و از مسابقه کنار رفت و باعث شد تا سیفتی کار دوباره به پیست برگردد. پس از پرز، ریکاردو بود که در گوشه پیست به علت نداشتن توان ایستاد و از مسابقه کنار رفت. شانس با کارلوس ساینز بود که در پیچ 17 اسپین شد اما به دیوار برخورد نکرد.

همین اتفاق برای مکس ورشتاپن نیز رخ داد و در یکی از پیچ‌ها اسپین شد اما بدون مشکل به پیست برگشت. فراری با استراتژی اشتباه لاستیک سافت برای لکلرک در نظر گرفت که همین موضوع باعث شد این خودرو کنترل خود را از دست بدهد و با دیواره برخورد کند. اوضاع بد فراری تکمیل شد و همه نگاه‌ها بر روی فتل است. همیلتون نیز در همان نقطه کنترل خود را از دست می‌دهد و با دیوار برخورد می‌کند و باله جلویش آسیب می‌بیند.

همیلتون نزدیک پیت‌لین بود و تصمیم گرفت از همانجا به پیت برود که با 5 ثانیه جریمه رو به رو شد. قربانی بعد هالکنبرگ بود که مسابقه خوبی را انجام داده بود و می‌توانست به راحتی بر روی سکو قرار بگیرد.

در دور‌های آخر با نگاه به جدول می‌توانستید به بینایی خود شک کنید و یا بگویید که احتمالا اشتباه از گرافیست مسابقه است که میانه جدول را به ابتدا آورده است. ترتیب راننده‌ها بدین ترتیب بود: 1.ورشتاپن 2.استرول 3.کویات 4.بوتاس 5.ساینز که در دور‌های بعدی کویات از استرول سبقت می‌گیرد و به رده دوم می‌آید. قربانی بعد بوتاس بود که باز هم به علت خیسی پیست کنترل خودرو خود را از دست می‌دهد و به دیوار برخورد می‌کند و به بیرون می‌رود.

در دور‌های پایانی فتل 5 بود و توانست در دور‌های آخر از راننده‌های جلویی خود سبقت بگیرد و به رده دوم دست پیدا کند. دنیل کویات پدیده این گرندپری بود و توانست رده سوم را کسب کند و اولین سکو این فصل را از آن خود کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181750
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه