میهن صنعت :

گزارش بیزنس مانیتور از حمل و نقل ایران

میهن صنعت : بیزنس مانیتور اینترنشنال در گزارشی به تشریح و بررسی وضعیت حمل و نقل در ایران پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، با توجه به ادامه تحریم های غرب علیه ایران، پیش بینی ها حکایت از آن دارد هزینه ها و وضعیت بخش حمل و نقل ایران در سال 2013 میلادی مبهم و تیره خواهد بود.

در عین حال، تداوم برنامه صلح آمیز هسته ای ایران به تشدید تحریم ها علیه این کشور انجامیده است. این نشریه بر این باور است که با وجود رشد اقتصادی 0.5 درصدی، حجم پروازهای باری و کانتینرهایی که به بندرعباس وارد می شوند، کاهش خواهد یافت. اما حجم حمل و نقل های ریلی و جاده ای کشور روندی صعودی خواهد داشت.

در بخشی دیگر آمده است، پیش بینی می شود در سال 2013 میلادی عملکرد اقتصادی بندرعباس 7.3 درصد کوچک شود، اما از طرف دیگر میانگین رشد اقتصادی این بندر تا سال 2017 میلادی به طور سالانه 2.7 درصد افزایش خواهد داشت.

از طرفی، حجم حمل و نقل جاده ای طی سال جاری میلادی در ایران رشد 2.6 درصدی خواهد داشت و تا سال 2017 میلادی سالیانه به طور متوسط 5.7 درصد رشد می یابد.

با این وجود، پیش بینی های بیزنس مانیتور در سال 2013 میلادی حکایت از آن دارد که ظرفیت باری ریلی کشور 1.2 درصد افزایش یابد و این افزایش ظرفیت تا سال 2017 میلادی به طور متوسط به 2.1 درصد می رسد.

با این حال، ظرفیت پروازهای باری در سال جاری میلادی 2.5 درصد کاهش می یابد و این رقم تا سال 2017 میلادی به طور میانگین 3.1 درصد رشد خواهد داشت.

بیزنس مانیتور مجموع تجارت ایران را نیز مورد بررسی قرار داده است که بر این اساس در سال 2013 میلادی 4.9 درصد و در سال 2014 میلادی 2 درصد رشدخواهد داشت. این در حالی است که این آمار تا سال 2017 میلادی به رشد 1.8 درصدی می رسد.

در عین حال، بیزنس مانیتور در بخشی دیگر به حمل و نقل ریلی بین ایران و ترکیه نیز پرداخته است، به این صورت که طی ماه نوامبر سال 2012 میلادی علی سعیدلو، نماینده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مقامات بلندپایه ترکیه نشستی را حول موضوع بهبود خطوط ریلی دو کشور برای عبور و مرور حمل و نقل محموله های باری برگزار کردند.

علاوه بر این، پیش تر عطا الله صدر رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ایران در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال 91 به احداث و افتتاح 40 بندرگاه جدید اهتمام می ورزد.

وی تصریح کرد: در حدود 60 بندرگاه کوچک و چند منظوره در سراسر ایران در حال احداث است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14972
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه