میهن صنعت:

گفتگو با علی کریمی آزاده بازنشسته پست بانک شهرستان بانه

به مناسبت بزرگداشت 26 مردادماه؛ سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و به‌منظور تجلیل از این عزیزان به سراغ علی کریمی آزاده بازنشسته پست‌بانک شهرستان بانه استان کردستان رفته و پای صحبت‌ها و خاطرات وی نشسته‌ایم که درادامه از نظرتان می‌گذرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به مناسبت بزرگداشت 26 مردادماه؛ سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و به‌منظور تجلیل از این عزیزان به سراغ علی کریمی آزاده بازنشسته پست‌بانک شهرستان بانه استان کردستان رفته و پای صحبت‌ها و خاطرات وی نشسته‌ایم که درادامه از نظرتان می‌گذرد.

* آقای کریمی در ابتدا ضمن معرفی خود درخصوص نحوه اسارات نیز توضیح دهید؟

علی کریمی هستم آزاده و جانباز، متولد 1346ساکن شهرستان بانه استان کردستان، درخردادماه سال ۱۳۶۵به خدمت سربازی اعزام شدم و در 21 تیرماه 1367 نیز به اسارت نیروهای مزدور بعث درآمدم.
* بعد از اینکه به اسارت دشمن درآمدید چه اتفاقی افتاد؟

نیروهای دشمن ما را چشم بسته و سوار بر ماشین‌های بارکشی به شهر موسیان انتقال دادند و در نهایت سر از بغداد کمپ ۱۳ عراق درآوردیم.
 * وضعیت اردوگاه چگونه بود؟

وضعیت اردوگاه‌ها بسیار بد و طاقت فرسا بود و عذاب‌هائی که به جانمان نازل می‌کردند به دور از انسانیت بود به طوری که در یک آسایشگاه ۶۰ متری 90 نفر گنجانده می‌شد و خوراک و آب به اندازه کافی نبود و مدام شکنجه بود.

* چه تصویری از دوران اردوگاه در ذهنتان ماندگار است؟

آزار و اذیت و زور از طرف عراقی‌ها و بذله گوئی و بی‌خوابی و بسیاری از مشکلات دیگر که همیشه درخاطرمان ماندگار است.

* از خبر آزادی و ورودتان به کشور بگوئید؟

سرانجام ازطریق سربازان عراقی خبر تبادل اسراء به ما رسانده شد و ازطریق هلال‌احمر خبر آزادی ما به گوش خانواده هایمان رسیده بود. درنهایت مردادماه سال 1369درسایه لطف و مرحمت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به وطن خود برگشتیم.
* خانواده چطور از آزادی شما باخبر شدند؟

خانواده من ازطریق هلال‌احمر و برادران سپاه پاسداران خبر آزادی من را دریافت کردند.

* از خانواده خودتان بگوئید؟

درسال 1370 ازدواج کردم و دارای 4 فرزند هستم.
 * انتظارتان از مدیران ارشد بانک چیست؟
باتوجه به سنگینی مخارج زندگی از مدیران بانک انتظاردارم، حتی‌الامکان برای استخدام فرزندان تحصیل‌کرده بیکار آزادگان و جانبازان امتیاز ویژه‌ای قائل شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183268
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه