قالیباف در صحن علنی مجلس:

یارانه دارو قطع نمی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی بر عدم قطع یارانه دارو تاکید کرد و گفت: مجلس پیگیر هوشمند سازی نسخ الکترونیکی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یارانه دارو قطع نمی شود در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی از نمایندگان درباره عملکرد وزارت بهداشت در نحوه اجرای “طرح دارویار” در سخنگان مجلس گزارش و دیدگاه‌های خود را ارائه دادند.

در ادامه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع بندی سخنان بیان شده گفت: موضوع مربوط به دارو بسیار مهم و اساسی است و متاسفانه مصطلح غلط هم در حوزه دارو و ارز ترجیحی وجود دارد که گفته می‌شود ارز دارو قطع خواهد شد. در حالی که مردم عزیز بدانند ظرفیت ارزی در حوزه دارو و یارانه‌ها حذف نمی شود. در حقیقت یارانه این دو بخش به صورت مستقیم به خود افراد داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یارانه دارو از طریق شرکت‌های بیمه گذار در اختیار مریض قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان ارز دارو حذف نمی‌شود و قانونگذار چنین سیاستی را ندارد و نخواهد داشت. نکته دوم موضوع مربوط به هوشمندسازی است اگر هوشمندسازی در دارو رخ ندهد مردم اذیت خواهند شد و افرادی که در ارز دارو فاسد بودند، در صورت عدم هوشمندسازی به صورت ریالی فساد خود را ادامه می‌دهند.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در سال گذشته و امسال پیگیر هوشمندسازی نسخ الکترونیکی است، گفت: پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان باید کامل شود یعنی این موضوع به اندازه دارویار مهم است که ضمانت کار انجام شود و در مجلس به طور جدی پیگیر این موضوع خواهیم بود./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=249112
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه