میهن صنعت :

یک انجمن جدید قطعه‌سازی اعلام موجودیت کرد

میهن صنعت :‌ شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی صنایع همگن تولیدکنندگان قطعات خودروی کشور اعلام موجودیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از ایسنا، آرش محبی‌نژاد – دبیر این شورا – در نشستی خبری اظهار کرد: تهیه و اجرای طرح ضربتی احیای صنعت خودروی کشور از جمله اهداف تشکیل این انجمن جدید است.

 

وی با بیان این‌که در ایران افکار عمومی آن قدر که به برد و باخت یک تیم فوتبال اهمیت می‌دهد تعطیلی صنایع و بیکاری کارگران برایش مهم نیست، خاطرنشان کرد: بنابراین با همکاری تمام تشکل‌های صنفی، علمی و صنعتی قطعه‌سازی و خودروسازی کشور برای اعتلای این صنعت تلاش خواهیم کرد.

 

دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی صنایع همگن تولیدکنندگان قطعات خودروی کشور ادامه داد: ایجاد بستر لازم برای واگذاری امور حاکمیتی براساس اصل 44 قانون اساسی و سند چشم‌انداز 20 ساله کشور از جمله اهداف تشکیل این انجمن است.

 

وی افزود: در دو سه سال اخیر بحران‌های متعدد کمر صنعت خودرو و قطعه را شکسته است اما هنوز مشکلات حل نشده است.

 

محبی‌نژاد با بیان این‌که تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب دولت در سال گذشته هنوز به خودروسازان پرداخت نشده است، تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات می‌توانست مشکلات نقدینگی را حل و از کاهش بیشتر تیراژ تولید خودرو جلوگیری کند.

 

وی ادامه داد: تحریم‌های داخلی در کنار تحریم‌های خارجی کمر این صنعت را شکسته است. سازمان‌های دولتی و بانک‌ها پدر صنعت خودرو را درآورده‌اند اما گوش شنوایی نیست.

 

دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی صنایع همگن تولیدکنندگان قطعات خودروی کشور افزود: کم کردن قیمت خودرو امکان پذیر است اگر دولت صنعتگران را از پرداخت انواع عوارض معاف و قیمت مواد اولیه را به قیمت‌های سه سال پیش بازگرداند.

 

زارع‌نژاد – رییس انجمن قطعه‌سازان قزوین – نیز دراین نشست اظهار کرد: در استان قزوین 6000 نفر در صنعت قطعه مشغول به کار بودند که هم‌اکنون این تعداد به 2000 نفر کاهش و تیراژ تولید قطعات نیز به یک پنجم رسیده است.

 

وی پیشنهاد کرد: ‌دولت از محل هدفمندی‌ یارانه‌ها سهم صنایع را پرداخت کند تا قطعه‌سازان بتوانند به بقای خود ادامه دهند.

 

احمدی – رییس انجمن قطعه‌سازان اصفهان – نیز اظهار کرد: افزایش شدید نرخ ارز و مواد اولیه نیاز صنعتگران به نقدینگی را به شدت افزایش داده است اما سیستم بانکی اقدامی برای پرداخت تسهیلات نمی‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: 33 درصد پرسنل شاغل در شرکت‌های قطعه‌سازی اصفهان بیکار شده‌اند. البته میزان کاهش تولید بسیار بیشتر از این مقدار بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29045
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه