میهن صنعت :

یک قطعه‌ساز به دنبال بلعیدن خودروسازان

میهن صنعت : عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس از نقش یك قطعه‌ساز بزرگ در كاهش تولید خودرو در كشور و افزایش قیمت این محصول خبر داد و اعلام كرد كه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به‌ این موضوع قول مساعد داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، نادر قاضی‌پور گفت: یك قطعه‌ساز بزرگ با قبضه كردن بسیاری از قراردادهای تامین قطعات در غول‌های خودروسازی ایران، نفوذ قابل توجهی در این صنعت پیدا كرده است.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با بیان اینكه این قطعه‌ساز به طور مستمر به دنبال افزایش حجم قراردادهای خود با خودروسازان و از دور خارج كردن باقی قطعه‌سازان است، بیان كرد: این قطعه‌ساز با تغییراتی كه در سیستم قطعات تحویلی به خودروسازان ایجاد می‌كند، به دنبال حذف سایر قطعه‌سازان است تا با تعطیلی دیگر واحدهای قطعه‌سازی، علاوه بر افزایش حجم قراردادهای تامین قطعات خود با خودروسازان، قدرت خود در حوزه صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی كشور را بیش از پیش گسترش داده و به مرحله غیرقابل بازگشت برساند.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ این قطعه‌ساز به دنبال ایجاد انحصار در صنعت خودرو و بلعیدن غول‌های خودروسازی ایران است.
به گزارش مهر، وی ادامه داد: هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، این موضوعات مطرح و كلیات اقدامات مخرب این قطعه‌ساز بزرگ به اطلاع وی رسید، وزیر نیز قول داد این مسائل را پیگیری و با اصلاح صورت گرفته شرایط را برای افزایش تولید و كاهش قیمت خودرو در كشور فراهم كند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12550
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه