سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور:

۱۷ هزار و ۱۸۱ حاجی به کشور بازگشتند

جعفرزاده گفت: از ۲۵ مرداد ماه تا به امروز ۱۷ هزار و ۱۸۱ حاجی در قالب ۷۱ پرواز از جده به مدینه به کشور بازگشته‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه از ۲۵ مرداد ماه همزمان با آغاز بازگشت زائران خانه خدا از مدینه و جده، ۷۱ پرواز تا به امروز انجام شده است، گفت: ۱۷ هزار و ۱۸۱ حاجی در قالب ۷۱ پرواز به کشور بازگشته‌اند که از این تعداد ۱۰ پرواز به فرودگاه امام خمینی بوده است.

او ادامه داد: از ۱۷ هزار و ۱۸۱ حاجی ۲ هزار و ۲۹۲  حاجی از مدینه و جده به تهران بازگشته اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه مشکل تأخیر پرواز‌ها کاملاً برطرف شده است، گفت: روزانه به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ پرواز حجاج  را از مدینه و جده به کشور بازمی‌گردانند.

گفتنی است؛ امروز ۱۶ پرواز از جده و مدینه به کشور انجام می‌شود که این پرواز‌ها به فرودگاه‌های اهواز، اصفهان، بندرعباس، زاهدان و فرودگاه امام خمینی است.

همچنین پرواز شماره ۱۵۱۱ هما ساعت ۲۱ و ۵ دقیقه، پرواز شماره ۱۵۱۷ هما ساعت ۲۳ و ۵ دقیقه و پرواز شماره ۱۵۲۵ ساعت ۱۲ و ۵ دقیقه از جده در فرودگاه اهواز به زمین می‌نشیند.

پرواز ۱۵۰۹ مدینه – اصفهان حدود ساعت ۲۳ امروز وارد فرودگاه اصفهان شد و پرواز شماره ۱۵۲۳ ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه امروز در اصفهان می‌نشیند.

همچنین، از جده امروز ۳ پرواز به فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود که در ساعت ۱۴ و ۵۵ دقیقه و ۱۶ و ۵۵ دقیقه و همچنین پرواز شماره ۱۵۲۱ هما ساعت ۱ و ۵۵ دقیقه بامداد در فرودگاه امام خمینی به زمین می‌نشیند.

امسال عملیات حج با انجام ۷۳۸ پرواز رفت و برگشت و اعزام ۸۸ هزار و ۵۵۰ حاجی انجام می‌شود و پرواز‌های برگشت حجاج از روز جمعه ۲۵ مرداد ماه آغاز و تا ۱۷ شهریور ماه ادامه دارد. ۳۶۱ پرواز برگشت حجاج انجام می‌شود که ۱۷۶ پرواز از فرودگاه جده و ۱۸۵ پرواز از فرودگاه مدینه انجام می‌شود و این پرواز‌ها در ۱۹ فرودگاه امام خمینی، اهواز، اصفهان، بیرجند، ارومیه، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت، زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام می‌شود./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183572
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه