میهن صنعت:

۱ پیشنهاد صادر کنندگان به وزیر صنعت/ توسعه صادرات کلید خورد

میهن صنعت: رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با تأکید بر اینکه با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه صادرات غیر نفتی کلید خورده است، اظهار داشت: در نامه‌ای ۲۱ پیشنهاد برای توسعه صادرات را به وزیر صنعت اعلام کرده‌ایم.

 سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،، اظهار داشت: کنفدراسیون صادرات ایران در نامه‌ای 21 پیشنهاد برای توسعه صادرات غیرنفتی را به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که محمد‌رضا نعمت‌زاده نامه را به صافدل رئیس سازمان توسعه صنعت، معدن و تجارت برای بررسی بیشتر ارجاع داد.

وی افزود: در جلسه‌ای که امروز با رئیس کل سازمان توسعه تجارت داشتیم 21 پیشنهاد مطرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد، برای جمع‌بندی هفته آینده جلسه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در تشریح مهمترین بندهای این پیشنهادها گفت: لغو مصوبات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی نظیر ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اقتصادی، اخذ مالیات از صادرکنندگان، پیمان‌سپاری ارزی و درآمد ناشی از تسعیر نرخ ارز از مهمترین مواردی است که درخواست صادر کنندگان لغو آن موارد است.

وی افزود: تعدیل سیاست‌های صنعتی، تجاری و هماهنگی این سیاست‌ها با یکدیگر و همچنین بازنگری در دستورالعمل‌های حمایت از صادرات، اجرای کامل بهبود مستمر فضای کسب و کار، دعوت از صادرکنندگان در مراجع تصمیم‌گیری مربوط به صادرات، پوشش هزینه‌ صادرات ناشی از تحریم، واگذاری نمایشگاه‌های صادراتی برون‌مرزی و درون‌مرزی به تشکل‌های صادراتی، واگذاری تدوین مقررات و ضوابط و شاخص‌های تدوین ضوابط و شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه و همچنین برگزاری مراسم صادرکنندگان نمونه و استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان از مهمترین مواردی بود که در 21 پیشنهاد اعلام شده به وزیر صنعت آمده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24806
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه