میهن صنعت

۳۰ میلیون تومان هزینه نصب فیلترهای دوده در خودروهای دیزلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره نصب فیلتر دوده برای خودروهای دیزل گفت: در این باره جلسات مختلفی بین معاونت محیط زیست انسانی و وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره نصب فیلتر دوده برای خودروهای دیزل گفت: در این باره جلسات مختلفی بین معاونت محیط زیست انسانی و وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از ایسنا، محمدهادی حیدرزاده در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگارایسنا درباره نصب فیلتر دوده در خودروها گفت: بسترهای مالی زیادی برای این کار لازم است و امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره با ما همکاری کند؛ همچنین اولویت ما خودروهای سنگین و حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: چند مورد نصب فیلتر بر روی خودروها به صورت آزمایشی اجرا شده است که نتایج موفقیت‌آمیزی حاصل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان برای نصب فیلتر دوده در هر خودرو هزینه مالی لازم است که امیدواریم خودروسازها به سمت کاهش این هزینه‌ها و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان بروند.

حیدرزاده در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره سرانجام هتل آرینا در فشم که به حریم رودخانه تجاوز کرده بود، گفت: در این پروژه حقوق مکتسبه‌ای ایجاد شده و در آن زمان دستگاه های دولتی تخلف کرده بودند و همچنین تا الان با مسئولان وقت دولتی و مالکان آن برخوردار قانونی نشده است.

وی درباره آخرین آمار سرشماری قابل ارائه حیات وحش در استان تهران اظهار کرد: در زمستان سال ۹۴ بنابر سرشماری انجام شده ۱۳ هزار و ۷۲۹ قوچ و میش، ۲۰۹۹ کل و بز، ۱۲۵ آهو و ۱۰ هزار و ۸۸۰ پرنده از ۲۳ گونه داشته‌ایم که رشد تقریبی ۲۰ درصدی را در آمارهای حیات وحش از سال ۹۲ تا ۹۴ نشان می‌دهد.

رییس اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در اداره کل حفاظت محیط زیست ۱۵۰ درصد افزایش اعتبار داشته‌ایم، گفت: این افزایش اعتبار بی‌سابقه بوده است و همچنین رتبه دوم افزایش اعتبارات جاری در دستگاه‌ها ۴۰ درصد بوده که اختلاف زیادی به شمار می‌آید.

حیدرزاده درخصوص آلاینده‌ترین صنایع از نظر پساب گفت: صنایعی که آبکاری دارند، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نیروگاه‌ها آلاینده‌ترین صنایع از نظر پساب هستند.

وی ادامه داد: ۳ ایستگاه سنجش آلودگی آب در رودخانه جاجرود وجود دارد که در  حال حاضر آلودگی بالاتر از سطح استاندارد را نشان نداده است.

حیدرزاده گفت: بر اساس ماده ۲ تمام پروژه های عمرانی که شامل ارزیابی محیط زیستی می شوند باید از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز دریافت کنند و بنا بر مصوبه اخیر هیات دولت بررسی و ارزیابی ۲۰ عنوان از پروژه های زیست محیطی به استان واگذار شده است.

 در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران، روابط عمومی اداره محیط زیست استان تهران به مناسبت تولد یکی از خبرنگاران با تهیه کیکی تولد این خبرنگار را تبریک گفت.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87833
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه