میهن صنعت :

۳۲ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان تهران

مدیرکل استاندارد تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون، حدود ۳۲ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و عرضه‌کننده انواع کالاها، توسط بازرسان استاندارد در استان تهران انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، مسلم بیات با تاکید بر بازرسی و نظارت منظم و جدی کارشناسان این اداره‌کل بر واحد‌های صنفی و عرضه انواع فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، اظهار کرد: این بازرسی‌ها از کالا‌های صنایع مختلف از قبیل: غذایی و کشاورزی، نساجی و چرم، بسته‌بندی و سلولزی، شیمیایی، خودرو و نیرومحرکه، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، ساختمانی و معدنی، اوزان و مقیاس‌ها، ایمنی ـ سلامت ـ انرژی و محیط زیست، مکانیک و فلزشناسی، انگ فلزات گرانبها صورت گرفت.

مدیرکل استاندارد تهران افزود: در میان صنایع مختلف صنایع غذایی و کشاورزی با حدود ۱۳ هزار مورد بازرسی، بیشترین میزان بازرسی را به خود اختصاص داده‌است؛ که به لحاظ اهمیتی بوده‌است که تولیدات این صنایع در سبد مصرفی خانوار دارد.

بیات در پایان در خصوص اقدامات قانونی و حقوقی برابر متخلفان گفت: در مدت 10 ماه سالجاری، ۲۰۵ مورد شکایت و ارجاع به محاکم قضایی، ۳۶ مورد پلمب، ۲۸ مورد کشف جعل نشان استاندارد، صورت گرفت که از طریق رسانه‎‌های گروهی، اطلاع‌رسانی شده‌است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=143842
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه