میهن صنعت :

۳ پیشنهاد ستاد سوخت برای تسریع در اسقاط خودروهای فرسوده/ ۶۵ هزار گواهی اسقاط در سه ماهه سال

میهن صنعت : رئیس ستاد حمل‌ونقل و سوخت با اشاره به صدور ۶۵ هزار گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در ۳ ماهه نخست ۹۴ گفت: این روند قابل قبول نیست و باید سریع‌تر دنبال شود؛ چرا که اگر انباشت تولید خودرو اتفاق بیفتد نمی‌توانیم خروج خودروهای فرسوده را جوابگو باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علیرضا فیض‌بخش در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: رویه قبلی درباره خروج خودروهای فرسوده از رده مصرف ادامه دارد، اما ما 3 پیشنهاد به دولت محترم ارائه کرده‌ایم تا این روند تسریع شود.

وی افزود: دلیل اصرار ما بر تسریع در خروج خودروهای فرسوده آن است که وقتی به سال‌هایی که تولید خودرو بالاست می‌رسیم با انباشت مواجه نباشیم.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با بیان اینکه 3 پیشنهاد ما روی میز دولت قرار گرفته است و منتظر تصمیم دولت هستیم، اضافه کرد: البته همین الان هم که صادرات کند شده باز هم آمار خروج خودروهای فرسوده قابل قبول و قابل مقایسه با سال گذشته است و افت قابل توجهی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در 3 ماهه نخست امسال معادل 65 هزار گواهی اسقاط در خودروهای سبک و سنگین صادر شده است که با توجه به کسادی بازار در 3 ماهه نخست سال و 15 روز تعطیل فروردین به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری عدد سال گذشته قابل حصول باشد.

فیض‌بخش تصریح کرد: با این وجود این روند قابل قبول نیست و روند باید سریع‌تر دنبال شود؛ چراکه اگر انباشت تولید خودرو اتفاق بیفتد نمی‌توانیم خروج خودروهای فرسوده را جوابگو باشیم.

وی گفت: برآورد ما نشان می‌دهد تا 5 یا 6 سال گذشته تولیدات به 500 یا 600 هزار دستگاه و به تدریج تا 1.5 میلیون دستگاه خواهد رسید و با توجه به واردات عددها بسیار بزرگ می‌شوند.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت تاکید کرد: کشور باید برای آن شرایط آماده باشد و زیرساخت‌ها به طور کامل فراهم شود اما اگر این اتفاق نیفتد دیگر شرایط قابل جمع کردن نخواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=73851
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه