توسعه و گسترش خودروهای برقی

​ایجاد 1 میلیون جایگاه شارژ عمومی

مرکل صدر اعظم آلمان می خواهد که تا سال 2030 کشورش یک میلیون جایگاه برای شارژ خودروهای برقی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مرکل صدر اعظم آلمان پیش از جلسه با صنعت خودرو در یک پیام ویدیویی گفت: برای ایجاد یک میلیون جایگاه شارژ خودروهای برقی در آلمان از صنعت خودرو انتظار مشارکت دارد. در حال حاضر فقط 20 هزار جایگاه عمومی شارژ خودرو در آلمان وجود دارد.

استفان ویل Stephan Weil وزیر نخست لور ساکسونی، جایی که مقر اصلی گروه خودروسازی فولکس واگن قرار دارد هم گفته است که تا سال 2021 لور سکسونی 100 هزار جایگاه عمومی شارژ خودروهای برقی خواهد داشت. ویل عضو هیئت ناظر در گروه خودروسازی فولکس واگن هم هست و فولکس واگن را متعهد می داند که دوران گذار به خودروهای برقی را با جدیت دنبال کند. برقی شدن خودروها تنها تغییر لازم برای این دوره گذار نیست، چون مردم باید دغدغه ای برای گذار به مرحله بعدی را نداشته باشند و از این رو زیرساخت های لازم نیز باید به موقع ایجاد شوند.

گذار به خودروهای برقی بخشی از طرح ملی کاهش آلاینده ها است. نبود زیرساخت های مستحکم و مطمئن یکی از مهمترین موانع گسترش خودروهای برقی است.

مرکل در این پیام ویدیویی تأکید کرده است که دولت آلمان خود را ملزم به حفظ مشاغل در زمینه خودروسازی و قطعه سازی می داند. دلیل این اظهار نظر این است که تولید خودروهای برقی به قطعات محدودتر و درنتیجه مشاغل کمتری نیاز دارد. دولت باید تدابیری بیندیشد که جبران از دست رفتن مشاغل روزمزد و نیم وقت و همچنین مازاد نیرو در صنعت خودرو باشد. همچنین قانونگذاران باید قوانین مخصوص بخش مالکیت و اجاره را متناسب با نیازهای جدید تغییر دهند و تا حد ممکن امکان استفاده از اماکن عمومی برای شارژ خودروهای برقی را تسهیل نمایند.

ویل می گوید:  اکنون زمانی است که باید بیشترین همکاری و حمایت دولت و قانونگذاران از صنعت خودرو صورت پذیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188157
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه