همکاری بوئینگ با پورشه

​شراکت در ساخت خودروی پرنده برقی

شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در حال کار کردن با برند اسپورت پورشه از گروه خودروسازی فولکس برای توسعه و تکوین خودروهای پرنده برای حمل و نقل شهری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بوئینگ آمریکا رقیب دیرینه ی ایرباس فرانسوی است و حالا می خواهد از رقیب فرانسوی خود و سایر شرکت هایی که  مشغول ساخت خودروهای پرنده عمود پرواز عقب نماند.

اوایل سال این سازنده هواپیمای آمریکایی پرواز آزمایشی نمونه اولیه ی خودروی هوایی را به اجرا گذاشت که گنجایش 4 مسافر را داشت و مسافت 50 مایل را طی نمود.

چند ماه قبل از بوئینگ، ایرباس نیز یک خودران را به برند آئودی طراحی کرده و به پرواز در آورده بود که هم قابلیت رانندگی داشت و هم قابلیت پرواز.

پورشه نیز در حال ساخت خودروهای پرنده ای است که قرار است به عنوان تاکسی و حمل و نقل اشتراکی مورد استفاده قرار گیرند.

به عنوان بخشی از معامله بین بوئینگ و پورشه، مطالعه و تحلیل بازار برای اندازه گیری پتانسیل های ساخت خودروهای پرنده ی برای مشتریان خاص آغاز شده و قرار است از این خودروهای پرنده برای شهرهای پرجمعیت و شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد.

نکته مهم این جا است که این شراکت برای هردو شرکت که اخیراً با رسوایی مواجه بوده اند جنبه ی حیثیتی دارد. گروه خودروسازی فولکس واگن به خاطر رسوایی دیزلی [دست کاری در نرم افزارها برای پایین نشان دادن میزان آلایندگی خودروهای دیزلی] به دنبال اعاده حیثیت است و بوئینگ هم با بحران سقوط مرگبار دو هواپیمای 737 MAX و زمین گیر شدن پرفروش ترین محصول خود نیاز به بازگشت اعتماد مردم دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187234
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه